September 3, 2006
Hej! Jag har satt ihop ett nytt system och då tog jag mitt Creative SoundBlaster 1 kort ifrån den här Fujitsu Siemens Scale 600 datorn.
Jag vill gärna använda denna fujjen till att spela in våra ventrilo snack i cs och gärna också för att föräldrarna vill lyssna lite på grejer med denna datorn.
Mitt problem är. När jag har gått in i MSI hemsidan, ska nog lägga till det att moderkortet är MSI KT4V (MS-6712), för att tanka drivrutiner för integrerade kortet och sedan installerar dem ger alltid windows ett meddelande som säger: Programmet kanske inte är för windows och kan skada operativsystemet antingen direkt eller i framtiden.
Vad är problemet? Måste jag först ta bort programvara för mitt Creative kort som inte ens är i denna datorn längre? Notera att Equalizer programmen osv. för creative kortet är kvar på denna datorn men själva kortet ligger i den andra datorn och har sin programvara där också.
Jag fick et tips där jag skulle ladda ner dessa drivisar från FSCs hemsida och det gjorde jag. Då märkte jag att det vara andra drivisar men i den här zip-filen fanns ingen direkt installationsfil :S Hur ska man göra då?
September 3, 2006
jag löste det genom att gå in i bios, aktivera integrerade chipet och sedan installera drivrutinerna, hittade dem på en skiva här hemma.
Det funkar bra nu, kan lyssna igenom det mesta osv.
Men ett problem kvarstår, jag vill ju trots allt spela in ventrilo snacken och det gör jag genom vanrecord såklart.
Det är bara det att när jag ska välja vad jag vill spela in så kan jag inte hitta what u hear i varken play control eller vanrecord. det närmsta till det jag kan hitta är ljulinjeingången.
Så hur ska jag göra här? Är den enda lösningen att jag sparar pengar till ett nytt ljudkort?
March 10, 2003
Inte alla ljudkort som har "What U hear". Har du inte avinstallerat Creatives saker så rekommenderar jag det om du inte har kvar det ljudkortet i datorn. Med ventrilosnacken, menar du då även ditt egna ? Annars brukar det finnas wave eller liknande man kan spela in.
“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.”
September 3, 2006
hmm jag vet inte hur jag ska avinstallera creative grejerna för jag hittar inga direkta avinstallationsfiler på startmenyn, och i kontrollpanelens så hittar jag något som heter soundblaster live. kan det vara det?
när det gäller ventrilosnacken så sitter jag ju på en annan datorn så då kommer ju jag också höras på what u hear. om det nu finns någon varian jag kan göra på what u hear i detta fallet
1 Guest(s)