June 3, 2001
Jag har nästan inte alls tittat på intels nya processor, men jag måste säga.. den värkar rätt phet.. ger bra prestanda men när jag titta på priset så fick jag andra tankar på huvvet... e dom inte lite väl dyra? Iofs så vet jag inte va AMD's nya prollar kommer o kosta. Hur många skulle kunna tänka sig köpa en P4?
May 24, 2001
Inte många här tror jag inte...
Det är inte bara processorn som är dyr, du måste köpa dyrt moderkort och dyra minnen också! Och så är de inte så jättebra heller, plus att de kommer att byta ut hela platformen ganska snart (ny socket) så då får man köpa nytt moderkort och processor igen...
January 8, 2001
f-nns p4'an med DDR istället för RDram så hade den varit ett seriöst alternativ. men tyvärr inte idag, då det är alldeles för dyrt för förlite prestanda.
men men Intel kanske vaknar och ordnar fram ett kort för dubbla DDR kanaler och då tror jag(av de alternativ som finns) AMD kan få det svårt att få fram ett vettigt alternativ.
June 3, 2001
ok, jo jag fårstår.
Men alla clockers e ju AMD dyrkare *garv*. Så sitter man här o hackars sig fram på en intel *skäms*. Men så får det nog ta o bli en tag framöver tills Athlon 4'an kommer.
Joo just det, jag kolla upp det lite bara så där, e nya t-bird prollen så mkt bättre än den gammla? e DDR minnena o DDR modekortet så mkt snabbare? Dom nya T-bird prollarna e ju billigare än dom gammla. Dom gammla har ju 200 fbs medans de nya har 266, e det lättare o klocka dom gammla?
Nä det är svår motiverat att pröjsa så mycket för ett nytt system som för P4 systemen.. Får faktiskt hoppas på att Intel lägger av med att hålla inne med sina DDR rams lösningar! Deras Brookdale chip med SDRAM stöd har ju blivit sågat som aldrig förr! Inte så konstigt heller!
Tekniknörd som gillar att träna.
March 4, 2001
On 2001-07-15 12:44, Anton wrote:
Nä det är svår motiverat att pröjsa så mycket för ett nytt system som för P4 systemen.. Får faktiskt hoppas på att Intel lägger av med att hålla inne med sina DDR rams lösningar! Deras Brookdale chip med SDRAM stöd har ju blivit sågat som aldrig förr! Inte så konstigt heller!
Intel vill nog släppa DDR chipset men som du säkert vet så har dom ju avtal med RAMBUS
1 Guest(s)