January 21, 2002
Humma? om du varit lite mer vaken kasnke du skule ha sett att de nya rambus minnena ska komma ut med 1,066 ghz minneshastighet?
Lite efter? rambus minnets hastighet r normalt 800mhz. Därför Har p4 i850 kort MYCKET bättre resultat i Q3 eftersom Q3 är beroende av en sanbb minneshastighet!
När Intel fixa till någon hastighet( minns inte vilken!! det var 100mhz som de skulle ändra till 133mhz) i sin nya northwood (eller vad den hette) processor + de nya rambusminnea skulle Überaega!
Fast det skulle kosa mycket också! Själc tycker jag bättre om AMD!
August 7, 2001
har läst alla dessa inlägg. själv tycker jag att intel är bäst. jag hade en amd en gång i tiden, det tänker jag inte göra om. å det där med vilken processor man har, det är lite som det där med bilar. vissa, som är fattiga köper sportbilar från mazda som bara är gjorda av plast å knappt funkar. medans dom som tycker att man skall ha något bra lassar upp ett par spänn till å får en fin stabil bmw som ljudlöst glider fram en annan sak som man kan fråga sig är varför amd, om dom nu är så bra, knappt förekommer i servrar m.m.
January 9, 2002
Jo, för att tråkigt nog, så är AMD en CPU tillverkare, och har förlitat sig på skit VIA för att göra chipsets. Men, nu börjar andra blanda sig in, AMD's egen 762MPX, Nvidia verkar ha ett kvalite chipset på G , och sånt, så kommer AMD börja sippra in i Server-området oxå... skyll inte på CPU'n där den inte felar... VIA e skit.. (även om dom blivit lite bättre med KT133A / 266A )..
Datte
January 18, 2002
Jag håller med!
Intel vänder sig allt mer till företag medan AMD gör processorer för Prívatpersoner där man för det mesta spelar spel, använder bild och ljud program osv. Pentium4 är inte speciellt imponerande i spel jämför P4 2.2Ghz och AMDXp 2000+. Vi snackar alltså över 300Mhz och nästan 4.000kr skillnad. Ok, P4 har mer chache och utvecklar mindre ström och värme, men är det värt?
October 8, 2001
On 2002-01-23 13:53, asusamdxp wrote:
Jag håller med!
Intel vänder sig allt mer till företag medan AMD gör processorer för Prívatpersoner där man för det mesta spelar spel, använder bild och ljud program osv. Pentium4 är inte speciellt imponerande i spel jämför P4 2.2Ghz och AMDXp 2000+. Vi snackar alltså över 300Mhz och nästan 4.000kr skillnad. Ok, P4 har mer chache och utvecklar mindre ström och värme, men är det värt?
Svar: nej det är inte värt.
3 Guest(s)