August 8, 2004
Hej!
Just nu håller jag på med ett argumenterande föredrag om Intels svarta sida i skolan. Skulle vara väldigt tacksam om ni kunde ge lite åsikter.
Om jag inte minns fel så var det något stort som hände för inte så längesen där Intels "smutsiga" affärsmetoder blev upptäckta av omvärlden och AMD stämde de.
Tesen är då "Intel borde sänka priserna på sina processorer". Argumenten är då "Brist på kvalitet", "Använder sig av smutsiga affärsmetoder" och "Har blivit stämda flera gånger".
Och här kommer förstärkningen som jag inte har något av. Har sökt lite på google och så men de flesta länkarna leder till olika forum och så. Jag tror heller inte Intel tar upp sina dåliga sidor på sin egen sida 😛
Så jag tänkte be er om lite tips eller länkar till sidor där jag kan få tag på förstärkning/statistik för mitt argumenterande föredrag.
Tack på förhand =)
Hälsningar
MortalSex
November 27, 2003
"Brist på kvalité" - vad får du det ifrån först och främst. utveckla. Menar du att de skulle prestera sämre än AMDs processorer? Då är nog inte kvalité rätt ord och sen bör du studera priserna mer innan du ger dig in på det för Intels Dual-core är billigare i regel.
"Använder sig av smutsiga affärsmetoder" - Ja det är det dom blev stämda för och det innebar bland annat priser som var för låga och då vill du att dom ska sänka dom ännu mer? Det var i Japan framförallt som AMD kändes sig kränkta och fick rätt.
"Har blivit stämda flera gånger" - Intel har nog stämt betydligt fler bolag än dom blivit stämda av.
Du har inte mycket att gå på här alltså, tyvärr.
//Andreas
1 Guest(s)