I/O volten ändrar du i bios.. om det finns så borde det finnas i samma avdelning som du överklockar processorn i!
Vad har du för moderkort?
Tekniknörd som gillar att träna.
March 28, 2001
Well, vi är i grafikavdelningen på forumet så det borde vara grafikkortet jag menar.
Moderkortet är ett udda märke, men det använder sig av KT133A chipset (VT82C686B)och VIA Hardware. Överklockningen sker med AI-overclock i BIOS. Jag har provat det och fått ett FSB på 143MHz, men det säger ingenstans om volten (om det har med saken att göra).
Har även kört den senaste BIOS uppdateringen och även VIA4in1 4.31.
March 4, 2001
2001-05-19 09:45, skrev cancerman:
Well, vi är i grafikavdelningen på forumet så det borde vara grafikkortet jag menar.Moderkortet är ett udda märke, men det använder sig av KT133A chipset (VT82C686B)och VIA Hardware. Överklockningen sker med AI-overclock i BIOS. Jag har provat det och fått ett FSB på 143MHz, men det säger ingenstans om volten (om det har med saken att göra).
Har även kört den senaste BIOS uppdateringen och även VIA4in1 4.31.
Ja men vilket moderkort har du exakt....märke och model...kolla
March 28, 2001
efter lite research så kom jag fram till detta:
Nä det ser onekligen ut så..
Om det finns möjlighet för det i biosen så ska det 99% säkert vara i samma avdelning som du klockar processorn!
Tekniknörd som gillar att träna.
March 28, 2001
Hmm
Synd onekligen. Eftersom jag har ett problem med datorn som kan läsas här
https://www.nordichardware.com.....8;forum=14
Förmodligen är det relaterar till grafikkortet. Kan ett byte av grafikkort göra susen, funderar på ett KYRO2 kort.
1 Guest(s)