April 30, 2005
Funderar på att köpa mig en Ipod men är lite fundersam över hur Shures öronsnäckor E2c kommer ge för ljudkvalitet tillsammans med den. Har hört att basen kan vara lite för låg och att diskanten kan vara för vass. Stämmer det?
Just nu sitter jag med en av iRivers MP3-CD-spelare och på den är ljudet helt underbart. Vågar jag byta?
Snälla svara den som vet så blir jag enormt tacksam!
May 29, 2001
DasDjungelmeister wrote: Funderar på att köpa mig en Ipod men är lite fundersam över hur Shures öronsnäckor E2c kommer ge för ljudkvalitet tillsammans med den. Har hört att basen kan vara lite för låg och att diskanten kan vara för vass. Stämmer det?
Just nu sitter jag med en av iRivers MP3-CD-spelare och på den är ljudet helt underbart. Vågar jag byta?
Hade en iriver ifp 190TC och sen så fick jag en ipod (4g 40GB), kan ju säga att det var flera ggr bättre ljud i min iriver. Det ska tydligen vara högre uteffekt i min ipod men min gamla iriver orkar driva lurarna bättre, kanske att den är strömstarkare.?
October 28, 2002
Delph1 wrote: Shure e2c till en iPod är som pärlor för svin verkligen. Om du är missnöjd med lurarna satsa på någon typ 300kr variant från Sony, Koss eller Sennheiser. Det är nog ungefär vad jag skulle gjort iaf 😉
//Andreas
ex71 ur sonys fontopia serie är t om overkill för iPod 😛 men ger hyffs ljud. klart acceptabelt.
November 27, 2003
Hauk wrote: [quote=Delph1]Shure e2c till en iPod är som pärlor för svin verkligen. Om du är missnöjd med lurarna satsa på någon typ 300kr variant från Sony, Koss eller Sennheiser. Det är nog ungefär vad jag skulle gjort iaf 😉
//Andreas
ex71 ur sonys fontopia serie är t om overkill för iPod 😛 men ger hyffs ljud. klart acceptabelt.
Mjo, men ett vettigare val iaf 😉
//Andreas
July 18, 2003
Tycker att mina Koss The Plug fungerar ypperligt med min ipod.
LianLi PC60 + TruePower 430W, Asus A8N-SLI, AMD Opteron 146 (2000@3000), 2x Corsair XMS PC3200C2 512Mb, Asus N6600GT 128 Mb PCI-E, 1 TB, 2x19" TFT
IBM Thinkpad T60
"Man slutar inte att leka för att man blir gammal, man blir gammal när man slutar att leka"
July 27, 2002
DasDjungelmeister wrote: Funderar på att köpa mig en Ipod men är lite fundersam över hur Shures öronsnäckor E2c kommer ge för ljudkvalitet tillsammans med den. Har hört att basen kan vara lite för låg och att diskanten kan vara för vass. Stämmer det?
satsa på en iaudio x5:a
superb ljudkvalitet från alla iaudio produkter
2 Guest(s)