May 12, 2001
Sedan i december är jag nu inne på min 3:e IBM 40gig 60GXP, alla med samma fel. Helt utan förvarning så fryser dator och går inte att boota om utan när man kör IBM drivefitnesstest så har man tydligen flera bad sectors och enda lösningen är lågnivåfo.ormatering-!!!! Har haft godkänd kylning i form av en 80mm chassifläkt mitt framför HDs men ska prova ännu bättre kylning nu...SUCK!!!
Ett plus dock till Sekvencia i Uppsala som är superschyssta att ha och göra med, inget gnäll eller tjafs...ny HD direkt utan väntan...tänk om alla butiker var så seriösa..)
February 4, 2002
On 2002-03-09 13:24, p3t3r wrote:
var får du det där testet ifrån?? min ibm 30,7 7200rpm har börjat med att pipa till ibland och ibland hänger sig datorn helt utan förvarning..
May 22, 2001
On 2002-03-09 13:24, p3t3r wrote:
var får du det där testet ifrån?? min ibm 30,7 7200rpm har börjat med att pipa till ibland och ibland hänger sig datorn helt utan förvarning..
Jag kan instämma att IBM:S diskar är skit. Min disk rasade i natt en 30,7 GB med 2500 st låtar & 20-30 st filmer. Ja bara hoppas man får en ny på garantin.
February 17, 2002
On 2002-03-09 23:59, Kundvagn wrote:
Sluta packa era datorer fulla med skit, ni borde väl snart inse att det är värmen som dödar era IBM-diskar. Sätt dem luftigt så är det inga problem. Sätter man två diskar ovan på varandra får fan skylla sig själv!!!
Du är inte smart du. De skriver ju att de använder kylning och det är inte värmen som dödar dem utan att de har dålig kvalitet.
Mina diskar ligger på ca 30-32 grader max och de dör ändå, har två diskar ovanpå varandra med ca 5 cm mellarum och 2st 80mm fläktar som kyler och det hjälper inte ändå.
Sluta snacka skit och inse fakta. IBM har problem med kvalitén på många av sina diskar INTE alla och det har inte med värmen och göra.
February 17, 2002
On 2002-03-10 15:51, lang wrote:
En disk borde väl klara att man har mycket grejer i ??
jag har 5 diskar staplade på varandra icke ibm diskar!funkar fint !
Ja tydligen så brukar de funka så länge man inte använder sig av IBM diskar.
[ Detta Inlägg ändrades av: wizard den 2002-03-10 15:58 ]
May 22, 2001
On 2002-03-10 00:18, Starscream wrote:
Jag kan instämma att IBM:S diskar är skit. Min disk rasade i natt en 30,7 GB med 2500 st låtar & 20-30 st filmer. Ja bara hoppas man får en ny på garantin.
Jag förstår att dom 2500 låtarna har du spelat in själv? och samma sak med dom filmerna.. 😀
Självklart när jag står i duschen & sjunger blir en ny låt varje dag.. 😛 😛 😛 & sen blir det film med samtidigt... 😀 😀 😀 Man har jhu satt in några webbcameror i duschen, helskönt att kolla på sen...då ser man om man har missat något ställe att tvåla in.
"Fast min disk funkar igen nu när JAG TOG BORT KYLNINGEN helskumt.."
May 12, 2001
On 2002-03-09 23:59, Kundvagn wrote:
Sluta packa era datorer fulla med skit, ni borde väl snart inse att det är värmen som dödar era IBM-diskar. Sätt dem luftigt så är det inga problem. Sätter man två diskar ovan på varandra får fan skylla sig själv!!!
ojoj, kundvagn verkar inte vara läskunnig, jag har juh för f-n fullt godkänd kylning till diskarna och dom ligger inte på varandra, om du inte orkar läsa vad man skriver so dont bother at all plz!
3 Guest(s)