November 4, 2001
Nu har jag fått hem mina pcdelar och byggt ihop dem!!! Gick asbra det enda som är dåligt är nog ljudet... mina chassifläktar låter asmycket!! Har fyra stycken, temperaturen ligger på 28 i chasssit och 34 vid processorn. Har funderat på att byta termal paden mot lite kylpasta och köpa andra chassifläktar (tystare!).
July 21, 2001
On 2001-11-24 10:50, chrippaz wrote:
Nu har jag fått hem mina pcdelar och byggt ihop dem!!! Gick asbra det enda som är dåligt är nog ljudet... mina chassifläktar låter asmycket!! Har fyra stycken, temperaturen ligger på 28 i chasssit och 34 vid processorn. Har funderat på att byta termal paden mot lite kylpasta och köpa andra chassifläktar (tystare!).
kul för dig...
November 15, 2001
August 5, 2001
Japp jag håller med!, det är faktiskt mycket roligare när man byggt den själv.... Även om mitt bygge inte gick helt problemfritt, så känns det ändå super att ha nått som man gjort själv!!!! 😀 😀 😀 😀 😀
[ Detta Inlägg ändrades av: Psy-cHo den 2001-11-24 13:38 ]
September 14, 2001
Klart man ska bygga själv om man kan, blir så mycke bättre då. MEN gör det bara om du kan, det är så jobbigt när en newbee kompis ska vara tuff och beställer allt han kan hitta på DB och sen inte får något att funka, han hade mer eller mindre satt i allting fel, trots att det inte ska gå att få in en CD uppock ner så satt den upppockner.
men så kan man ju modifiera fritt när man bygger eget också, tex. en massa vipp switchar för extra fläcktar och sånt kul. blir sån härlig kännsla när man han vip switchar.
November 15, 2001
August 25, 2001
Förr när det var bättre, då var det roligare att sätta ihop burkar. Idag är det idiot säkert, man kan bara vända kontakterna åt ett håll osv. Förr krävdes det kunskap!
Sätta ihop en burk -> 10 min -> ingen sport.
(vet inte om det var ngn sport förr heller iof, men mer sport var det iaf).
Det som är sport nu är att modda!
November 23, 2001
Bygga själv e så j**la härligt, man lär sig hur mycket som helst på å bygga själv, sen så är det roligt oxå, fast man får ganska ont i ryggen av å hänga över en datorlåda å skruva!
Ang. fläktarna så tycker ja att det är bättre med en kall å bra burk än med tysta fläktar, fast de e juh bra om man kan vara i samma rum som datorn utan att bli less på surret.!
September 4, 2001
´Japp, att bygga själv är kul. Har väl satt ihop en 5 datorer nu. 3 av dem var AMD förresten :grin:. Så nu har jag i hemmet 5 st datorer.
Skriver de bästa :
1 st AMD 1000 Mhz, 256 Mb Ram
1 st AMD 900 Mhz, 256 Mb Ram
1 st Intel P3-933 Mhz, 256 Mb Ram
o så då min skönhet 😀 :
January 30, 2001
1 Guest(s)