August 9, 2001
Jag har ett ganska så irriterande problem som egentligen inte är något problem... När jag ställer in att FSB-hastigheten skall vara på 133MHz vilket får min processor att arbeta i 2.4GHz som i sin tur får mitt ram-minne att arbeta fortare men går jag förbi 133MHz och vill överklocka den till 2.6GHz då blir minnet konstigt nog lika sölig som DDR266 och detta trots att jag har ställt om till den aggresivaste inställningarna som går till mitt ram-minne (2.2.2.4). Varför går det söligare?
Jag kan ju tillägga att jag har Samsung DDR333
*No more pink, plz* /[NH]WIGGER
January 24, 2001
JuLmUnD wrote: Jag tänker inte läsa ditt meddelande om du inte byter text färg.
Sluta tracka ner på McKinley nu JulmUnD, vissa killar är lite feminina. Om McKinley vill ha rosa färg på sin text eller om han vill bära en fin sommarklänning med blommor på så måste han få göra det...
Bara för att vi är lite manligare och föredrar svart så finns det även såna som McKinley.
Till McKinley:
You go girl
Jo texten var faktiskt rätt så jobbig att läsa..men nog om det 🙂
Kan du berätta lite mer om ditt system så är det lättare att räkna ut vad som kan vara fel. Jag antar att du har en 1.8Ghz P4 men moderkortet är svårt att lista ut.. 😉
Tekniknörd som gillar att träna.
August 9, 2001
Anton aka [NH wrote: Woxxman]Jo texten var faktiskt rätt så jobbig att läsa..men nog om det 🙂
Kan du berätta lite mer om ditt system så är det lättare att räkna ut vad som kan vara fel. Jag antar att du har en 1.8Ghz P4 men moderkortet är svårt att lista ut.. 😉
Min konfiguration är ASUS P4S533, Intel Pentium4 1.8GHz, Samsung 256mb DDR333, Seagate Baracuda IV etc....
Undrar om det kan vara till någon nytta?
Tack på förhand!
August 9, 2001
DrMicke wrote: [quote=JuLmUnD]Jag tänker inte läsa ditt meddelande om du inte byter text färg.
Sluta tracka ner på McKinley nu JulmUnD, vissa killar är lite feminina. Om McKinley vill ha rosa färg på sin text eller om han vill bära en fin sommarklänning med blommor på så måste han få göra det...
Bara för att vi är lite manligare och föredrar svart så finns det även såna som McKinley.
Till McKinley:
You go girl
Man är väl inte mer feminin av sig bara för att man tycker om rosa, lila och blå färg?
Jo precis som NinD säger borde det vara minnesinställningarna som behöver ändras manuellt. Har sett att Asus P4B533 har haft problem med en minnesdivider som automatiskt slår in över 133Mhz buss men det moderkortet är ju då baserat på Intel-chipset.. men det kan vara någon liknande inställning på ditt moderkort.
Ser inte vad som annars skulle sänka din minnesprestanda..
Tekniknörd som gillar att träna.
2 Guest(s)