November 7, 2001
Jag har fatt mina prylar nu, Allt funkar forutom en sak, Jag har ett Raid Asus A7v266 E, och ett Asus Geforce III Deluxe Ti500 + 1024 Ram, Jag far blue screen efter den forsta omstarten i installationen, nasta gang den skall starta installationen blir det bluescreen, VARFOR ??? Maste jag tanka hem nagon diskett av nagot slag ? Maste jag andra Volten pa mitt Geforce III ? Snalla svara snabbt. Det ar en Atholon 1900+ ocksa ifall det har med saken att gora..
August 21, 2001
On 2001-11-29 19:32, cyberglobe5d wrote:
Jag har fatt mina prylar nu, Allt funkar forutom en sak, Jag har ett Raid Asus A7v266 E, och ett Asus Geforce III Deluxe Ti500 + 1024 Ram, Jag far blue screen efter den forsta omstarten i installationen, nasta gang den skall starta installationen blir det bluescreen, VARFOR ??? Maste jag tanka hem nagon diskett av nagot slag ? Maste jag andra Volten pa mitt Geforce III ? Snalla svara snabbt. Det ar en Atholon 1900+ ocksa ifall det har med saken att gora..
är du säker på att du har plockat ihop den rätt?
sitter minnen ,prosessor mm. som det ska?
rätt inställningar i bios?
prova med att byta grafikkort mm.....tills du hittar felet
August 20, 2001
kan det inte va så att det blir mongo om man har så mycke ram om det inte är ecc, pröva och plocka bort en pinne och se om det funkar då..
eventuellt kanske att dit nätagg inte pallar, men det borde de ju inte vara såvida du inte har ett under 300watt
[ Detta Inlägg ändrades av: sLAN den 2001-11-29 20:14 ]
1 Guest(s)