April 1, 2001
Tjenare, Jag behöver hjälp...
Min dator var enorm cp skadad för ett par dagar sen. Efter det så spillde jag cider i datorn, vilket löste sig senare.
Jag använder Windows 2000 Pro, och inget annat. För jag hatar verkligen Win9x/me. Jag fick en helt gäng av dom där livsfarliga BSOD´s ( BlueScreen Of Death ) i win2k som lyder ungefär:
"Påbörjar dumpning av fysiskt minne
Dumpning av fysiskt minne klart
Kontakta system administratör eller teknisk support"
Sådana blåskärmar fick jag nästa hela tiden, så jag formaterade disken, och bestämde mig för att lägga in Win2k från scratch igen. Först kör man med 4 st startdisketter (för min win2k skiva är inte boot-bar), och så fort det mer grafiska installationsprogrammet startar så får jag upp samma förbannade blåskärm igen. Jag testat ett antal gånger och samma sak händer varje gång.
Sedan så installerade jag Win98se som jag har på burken nu i skrivande stund, ingenting funkar pga en massa kollisioner och skit. Jag tog ut mitt nyinskafade Iwill SideRaid66 kort och ändrade IRQ på ett par andra saker så funkar det litegrann åtminstone. ( Tillräckligt för att jag ska kunna ta mig ut på NH och skriva detta inlägg )
Jag behöver alltså hjälp, NU, som ni kanske förstår. Varför får man sånadär blåskärmar i Win2k ? Och vad kan man göra åt det ?
En gång fick jag en sån blåskärm när jag hade klockat CPU:n för mycket och den blev för varm. ( Nu går min CPU @ default speed )
Skriv svar här eller skicka mail eller ICQ eller nåt...
April 1, 2001
Nu har jag och en kompis felsökt lite... Jag tror att det är fel åp mitt nätagg. Automatsäkringen i nätagget är hel-cp, klickar hela tiden om man försöker starta agget. Nu funkar burken nästan bra när jag använder kompisens nätagg.
Sen så märkte jag att ett av mina minnen inte satt i ordentligt. Detta måste vara för att det ligger lite rester från lite cider som jag spillde i datorn för ett tag sen 😀
Jag misstänker att det var det som orsakade mina skrämmande blåskärmar i Win2k...
Så nu skall jag bara fixa ett nytt nätagg så kommer det säkert att lösa sig
April 1, 2001
Nu har man ju fixat ett splirrans nytt nätaggregat av en annan kompis (Aemno här i forumet), schysst kille det
Förreste, jag har ett litet problem till innan allt är perfekt...
Om jag skall kopiera in en CD till hårddisken, så tar den processen verkligen ALL processor kraft som finns, det går inte ens att skriva samtidigt och musiken skall vi ju inte tala om...
Både hårddiskarna och CD;n är IDE. Någon som vet hur man kan fixa det ? Jag kör Windows 2000 Pro + SP2
2 Guest(s)