August 31, 2002
Jag är en idiot, det är i sanning en korrekt beskrivning eftermin idiotiska miss. 👿
Beställde dator på datorbutiken.com och moderkortet jag ville ha var ett RAID-kort från Epox. Men när grejerna i princip var hemma hos mig så insåg jag att jag beställt fel kort hel-ete! 🙄
Jag "råkade" beställa 8k5a2 istället för 8k5a2+, vilket innebär att det inte blir nå RAID för min del inte. Visst, jag kan skicka tillbaka skiten i orbuten förpackning, men det skulle kosta typ 250 spänn plus frakt hit o dit, samt postförskottsavgift. Priset för misstaget skulle väl landa på en femhundring eller så.
Helst skulle jag vilja att någon sa att RAID inte är så himla bra, men jag vet bättre än så. RAID ger skarp prestandaökning i mode 0...
Så nu återstår bara att bita i det sura äpplet....tänk er själva att ha grejerna liggandes på bordet och ni vet glädjen över att slita upp o montera...och inse när ni håller i mobo att det är fel j-vla mobo, UTAN RAID....!
Tänker inte skicka tillbaka skiten, blir för dyrt, så jag får köra utan RAID. Kan inte någon komma med några tröstande ord, eller vita lögner om RAID...så jag mår liiite bättre...? 🙁
August 24, 2002
August 24, 2002
December 6, 2001
En liten tröst kan ju vara att det går lika fort att kopiera och skriva från ena hårddisken till den andra som det hade gjort i raid. Men eftersom du borde fått moderkortet utan raid lite billigare än det med så borde du ju ha sparat in lite grann. Det borde finnas nåt billigt begagnat raidkort därute nånstans som du kanske kan få tag på.
August 31, 2002
Tack för trösten...nu känns det lite bättre...
Förpackningen e ju obruten fortf. men jag är osäker på om returfraktslapp o skit funkar med tanke på att mobo inte e paj. Dessutom har ju datorbutiken.com en ovana att dra ut på svaren, så jag lär nog hinna köpa en AMD XXXP super 50 GHZ innan de svarat mig på den punkten.
Kör på med det skit jag fick, och njuter av att det ändå är ett grymt mobo som slår både abit o msi i speltester. Sen får jag ju hem 19" oxå(äntligen) och Audigy med creative 5300 högtalarsystem så än finns det hopp. :cy:
Från Cooper, blivande ägare av:
AMD 1800+xp
Samsung 2700 333, 512mb
Epox 8k5a2 utan Raid :banghead:
Samsung 19"
Soundblaster Audigy med creative 5300 surroundsystem 5.1
Asus Geforce4 mx440 64mb ddr
August 31, 2002
Det fixar du i BIOS. Sitter på jobbet nu och kan inte guida dig hela vägen, men du tar hand om sånt i BIOS. Se efter så du har senaste biosen flashad. Men det ska funka iaf.
Nåväl. Off topic- har en riktigt sunkig dator på jobbet. P2 266 mmx(om ngn minns den förkortningen) med 64 mb ram.....och en hd som rasslar ngt fruktansvärt....längtar hem
1 Guest(s)