August 9, 2001
Jag har som rubriken antyder, installerat coolbit till min bärbara dator som har ett GeForce Go 6800 Ultra. Mitt problem är trots alla godkännande, det att jag inte kan överklocka. Det går att ändra men när man sedan skall testa 3DMark05 t.ex så har ingenting hänt och sen när man går tillbaks till överklockningstabben så visar den fortfarande 450MHz och 1060MHz. Jag använder Forceware mobile 77.70.
Någon som vet hur man gör det möjligt att överklocka?
Tack på förhand!
McKinley wrote: Jag har som rubriken antyder, installerat coolbit till min bärbara dator som har ett GeForce Go 6800 Ultra. Mitt problem är trots alla godkännande, det att jag inte kan överklocka. Det går att ändra men när man sedan skall testa 3DMark05 t.ex så har ingenting hänt och sen när man går tillbaks till överklockningstabben så visar den fortfarande 450MHz och 1060MHz. Jag använder Forceware mobile 77.70.
Någon som vet hur man gör det möjligt att överklocka?
Tack på förhand!
Kolla så att det är i 3D du klockat..Risken finns att du missat det och klockat i 2D istället..
Man vet aldrig..
😉
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
2 Guest(s)