February 24, 2001
Har ställt denna fråga förut men nu igen.
Nu om en vecka ska jag flytta till ett hus som har Telia ADSL. det är att
Data #1 ska ha 2 nätverkskort och Data #2 ska ha ett nätverkskort.
Så är det! Men alltså konfiguerar man #1 Nätverkskortet på Data #1 så att den datorn får internet, sedan så låter man Natverkskortet #2 på Data #1 bara vara där så drar man en TP-kabel över till Data #2 och sedan skaffar man ett program med "Gate" nått..... Sedan är det bara att ha på Data #1 på för att ha internet på Data #2 också eller?
Går det även ha 3 datorer på ett IP? För jag har en liten 486:a med nätverkskort som jag vill ha som en liten server...
Aja, ni grabbar vet mer än mig. Ni är bussiga om ni hjälper mig!
-----------------
//MADMAX
What's Mine is Mine and Yours is Mine to Get!
Processor:razz:III 450MHz@600MHz MMX 1.80V
Moderkort:Abit BH6
Minne:128Mb PC-100
HD:IBM 10.1 GB 7200 RPM
Grafikkort:Nvidia Riva TNT
Nätverkskort:Realtek 8029
[ Detta inlägg ändrat av WarezGuy 2001-06-12 15:52 ]
June 12, 2001
Du kan även offra en lite äldre burk och köra Freesco på den. http://www.freesco.com. Stoppa in två nätverkskort och så fungerar den som en router/brandvägg.
February 24, 2001
Okej, men jag gör som Helljerk, två nätverkskort i ena datorn och ett i den andra datorn! Men kanske kör med Sygate istället för Internet-delning... Eller så blir det ME:s Internet-delning! Vill hellre ha en router men morsan... hehe, kostar juh pengar 😛
Aja, tack för hjälpen grabbz..
December 20, 2000
Det billigaste sättet är att ha bara 1 nätverkskort i båda datorerna.
Dator 1 är kopplad tiill switchen/hubben, och dator 2 är också kopplad dit. Sedan har man en kabel mellan uplink på switchen/hubben och internet uttaget. Och har One-NIC enabled på Sygate.
Då funkar det perfekt 😀 (så kör jag hemma.)
April 9, 2001
2001-06-12 16:27, skrev HipHoper_Sthlm:
Jag tycker det enklaste är en switch och WAN kabel in och 2 st LAN kablar ut till datorerna. Jag har D-link 704 med brandväggsfunktion och 4 portar...bara stoppa i sladdarna och kööööra!
Instämmer, har en oxo och det är bara att tuta och köra! Tuut!
April 1, 2001
2001-06-13 00:44, skrev elmgren:
Iceman har rätt.. så ska man göra! Och han klagar på att han inte kommer få bredband på ett tag! Jaha!! Då klagar jag över att jag adrig får det, när det typ är 10mbits-linor som ersätter K56 så kommer jag ändå sitta med modem..
Ska vi jämföra vem som bor värst till eller ? jag bor så j**la öde och det är typ bara jag som vill ha bredband 🙁
2 Guest(s)