Jefla skit Nvidia|Generella frågor|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Jefla skit Nvidia
DonneX
Siktar mot toppen
Medlem
Forum Posts: 74
sp_UserOfflineSmall Offline
1
November 2, 2001 - 11:07 pm
sp_Permalink sp_Print

Ja ... FAN kan dom inte tänka lite på dom som har gammla kort ? Sitter själv på ett TNT2 ultra.

Kör just nu med senaste drivisarna från nvidia och dom funkar SKIT. Kan inte ha shadoweffects på menyer i XP, dom laggar, och tom när man loggar in så laggar det när den skall fada fram bilden och namnet när man håller musen över.

Så i dag testa jag att lägga in det 12.6 tror jag det var. Dom är inte helt kompatibla med xp. MEN DOM FUNGERA SKIT BRA. Ingen lagg när jag hade shadow effect på menyer och ingen lagg på inloggningsskärmen. I cs kom min FPS upp till 25-30 i närkamper mot tidigare 17-20 när jag körde i Directx. Det funkar bättre än GL.

Så j**la trist att dom nya detonator versionerna funkar så kasst med äldre kort =((

Sitter för övrigt med 256 ram och p3 500 mhz .....

Daniel R2k
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1977
94709
November 2, 2001 - 11:17 pm
sp_Permalink sp_Print

Håller med där, Nvidia borde optimera sina drivrutiner för äldre grafikkort. Det e faktiskt ett sätt att få folk att köpa nya grafikkort, eftersom folk märker att datorn blir sig med XP och sitt gamla grafikkort så går dom kanske och köper grafikkort, det e nog så Nvidia tänker och det fungerar nog. Lite synd att man ska behöva använda äldre detonators 🙁

Har haft liknande problem, TNT 1 med senaste detonator ger ju värdelös prestanda men med lite äldra drivers så flyter det på fint smile

DonneX
Siktar mot toppen
Medlem
94716
November 2, 2001 - 11:23 pm
sp_Permalink sp_Print

JO men bara en sak !!!!

När jag använde de äldre det drivisarna, glömde nämna detta, så hängde sig XP efter mellan 10 och 30 min. Bara frös sig och rebootades och sen när den hade startat kom det upp att mitt graffe kort hade orsakat krashen .... så bara å glömma dom och gå tillbaka till dom laggiga nya som går att ha i XP

beaver
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 190
94745
November 3, 2001 - 12:04 am
sp_Permalink sp_Print

som alltid så har jag en lösning!

du som fick 30fps i när kamper.

men TWEAKA skiten då. du ska FAN kunna få mer FPS än det. det handlar om OKUNSKAP. kan du inte hantera XP så använd det inte. shadow effeket? men skärp dig nu.

stänga av? = 1

ni andra.

det finns något somm alltid fungerar. byt till win2k, funkar fint för mig, men alla NT drivisar jag hr kunnar hitta.

Tumregel, använd inga M$ produkter innan minst SP1 har kommit ut.

tror jag ska lira lite CS med runt 100 fps med mina detonator XP drivisar nu. so long xp loosers.

DonneX
Siktar mot toppen
Medlem
94759
November 3, 2001 - 12:11 am
sp_Permalink sp_Print

Det var mig en kunnig en.

Tack så mycket.

Lite fräckt att du får 100 FPS. Får man skaka din hand ??

Nämen oj är det så ?? Bara man har win2k så får man 100 PFS. Måste nog skyyyynda mig att lägga in det då för en vis person på NH forumet tipsa mig om det.

Jag bockar och bugar för dina oumbärliga tips !

Daniel R2k
Kommer du hit ofta?
Medlem
94984
November 3, 2001 - 1:07 pm
sp_Permalink sp_Print

On 2001-11-03 01:04, BEaver wrote:

men TWEAKA skiten då. du ska FAN kunna få mer FPS än det. det handlar om OKUNSKAP. kan du inte hantera XP så använd det inte. shadow effeket? men skärp dig nu.

stänga av? = 1

ni andra.

det finns något somm alltid fungerar. byt till win2k, funkar fint för mig, men alla NT drivisar jag hr kunnar hitta.

tror jag ska lira lite CS med runt 100 fps med mina detonator XP drivisar nu. so long xp loosers.

Du vet inte vad du pratar om, det är uppenbart. Tack för tipsen endå...NOT

chrippaz
Member
Medlem
Forum Posts: 3518
97629
November 7, 2001 - 7:49 am
sp_Permalink sp_Print

Nvidias detonator har problem med winxp. Skaffa win2k istället!

DonneX
Siktar mot toppen
Medlem
98374
November 8, 2001 - 9:59 am
sp_Permalink sp_Print

nej dom har inte problem med XP alls. Deras senaste drivisar har problem med äldre grafikkort ...

oxygenial
Member
Medlem
Forum Posts: 2686
98378
November 8, 2001 - 10:09 am
sp_Permalink sp_Print

Det är inte XP som är felet, de e ni som har för sunkig hårdvara!!!

Fan TNT, det kom ju 97-98 !!!
Jag kör 2 burkar med TNT, med XP's inbyggda drivers! Funkar alldeles utmärkt!!!

Dessutom är XP's inbyggda drivers för Nvidia korten v12.40!

Köp ett j**la MX400 då för 1000:- spänn!!!

Bara_Bobby
Medlem
Forum Posts: 239
98388
November 8, 2001 - 10:26 am
sp_Permalink sp_Print

On 2001-11-03 01:04, BEaver wrote:

stänga av? = 1

ni andra.

Vilken tur att det finns så väldigt kunniga personer som du här på forumet som kan hjälpa alla stackars okunniga nybörjare. :bash:

KImma
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 303
98863
November 8, 2001 - 9:22 pm
sp_Permalink sp_Print

On 2001-11-03 00:07, DonneX wrote:
Kör just nu med senaste drivisarna från nvidia och dom funkar SKIT. Kan inte ha shadoweffects på menyer i XP, dom laggar, och tom när man loggar in så laggar det när den skall fada fram bilden och namnet när man håller musen över.

Tjo, ja har precis samma problem, men idag fann jag en annan lösning som inte var så lockande dock, ja kör med 21.83 och då kan man på skrivbordet trycka: Properties>Settings>Advanced>Troubleshoot: Där finns Hårdvaru Accelerations intställning. om man ändrar från 'Full' till snäppet innan 100% full. så flyter menyerna osv med skuggor o allt sånt. Men ja vet inte va som är "bieffekterna" smile

Niklas_8
Siktar mot toppen
Medlem
Forum Posts: 52
101863
November 13, 2001 - 1:20 am
sp_Permalink sp_Print

On 2001-11-08 22:22, KImma wrote:
om man ändrar från 'Full' till snäppet innan 100% full. så flyter menyerna osv med skuggor o allt sånt. Men ja vet inte va som är "bieffekterna" smile

Antagligen blir den en aning mer belegen att crasha.
Det ler inte vara nogon praktisk skillnad dock.

meep
Medlem
Forum Posts: 249
102880
November 14, 2001 - 2:53 pm
sp_Permalink sp_Print

Hmm, jag tycker XP e fruktansvärt mycket bättre än XP på min dator iaf. Inga buggar, segt eller liknande. Får mer fps än med win 98 juh. Däremot e det kanske inte så bra då med TNT-kort vilket e lite synd.

Daniel R2k
Kommer du hit ofta?
Medlem
102907
November 14, 2001 - 3:19 pm
sp_Permalink sp_Print

On 2001-11-08 11:09, oxygenial wrote:
Det är inte XP som är felet, de e ni som har för sunkig hårdvara!!!

Fan TNT, det kom ju 97-98 !!!
Jag kör 2 burkar med TNT, med XP's inbyggda drivers! Funkar alldeles utmärkt!!!

Dessutom är XP's inbyggda drivers för Nvidia korten v12.40!

Köp ett j**la MX400 då för 1000:- spänn!!!

Har inget med hårdvara att göra ju. Grejen är den att TNT1/2 funkar MYCKET bättre med äldre drivrutiner än nya. Det har inget med dålig hårdvara att göra. BTW så suger dom inbygga drivrutinerna i XP, de stöder ju inte OpenGL.

Ajjdiis
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 771
102909
November 14, 2001 - 3:22 pm
sp_Permalink sp_Print

vem i helvitet vill ha skuggor under menyer.. bara svammel.. ju snabbare ju bättre..

error
Medlem
Forum Posts: 179
102925
November 14, 2001 - 3:35 pm
sp_Permalink sp_Print

On 2001-11-03 00:17, Daniel R wrote:
Håller med där, Nvidia borde optimera sina drivrutiner för äldre grafikkort. Det e faktiskt ett sätt att få folk att köpa nya grafikkort, eftersom folk märker att datorn blir sig med XP och sitt gamla grafikkort så går dom kanske och köper grafikkort, det e nog så Nvidia tänker och det fungerar nog. Lite synd att man ska behöva använda äldre detonators 🙁

Har haft liknande problem, TNT 1 med senaste detonator ger ju värdelös prestanda men med lite äldra drivers så flyter det på fint smile

Jag själv har ett TNT... Hittar inte så bra drivisar till det, så jag undrar vilken version du har?

Ken Shabby
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 339
102933
November 14, 2001 - 3:45 pm
sp_Permalink sp_Print

Ni skall vara gladasom får några drivrutiner alls!
Jag har ett förbannat Diamond Viper II.
Finns inga nyare drivrutiner än augusti -00!!! Än mindre några till XP som jag kör likförbannat. Kan inte spela ett enda spel i XP, därför måste jag ha det SKETNA win 98 och dualboot. Smidigt.
Tack skall ni ha Diamond för er härliga support.

:gunsfire: Diamond + S3graphics

DuckMuck
Medlem
Forum Posts: 177
102973
November 14, 2001 - 4:46 pm
sp_Permalink sp_Print

Köp ett G2 MX200, du lär ju kunna greja ett för 500 pengar eller så. Med lite tur kommer det patchar så man kan överklocka det i XP.

MDMA
Mina inlägg skrivs i binär kod
Medlem
Forum Posts: 142
106081
November 19, 2001 - 6:49 pm
sp_Permalink sp_Print

Mina skugg menyer i XP funkar fin fint med mitt gamla voodoo3 kort. Kan inte fatta att de laggar med ett TNT som ju är snabbare i 3D iaf. Är V3 snabbare i 2D kanske?

Mind
Member
Medlem
Forum Posts: 10550
107415
November 21, 2001 - 6:23 pm
sp_Permalink sp_Print

On 2001-11-08 22:22, KImma wrote:

On 2001-11-03 00:07, DonneX wrote:

Tjo, ja har precis samma problem, men idag fann jag en annan lösning som inte var så lockande dock, ja kör med 21.83 och då kan man på skrivbordet trycka: Properties>Settings>Advanced>Troubleshoot: Där finns Hårdvaru Accelerations intställning. om man ändrar från 'Full' till snäppet innan 100% full. så flyter menyerna osv med skuggor o allt sånt. Men ja vet inte va som är "bieffekterna" smile

Skojar du lr !??!?! menar du att du INTE ALLTID har haft den på max ?
jag kan inte tänka mig mer okunskap o rädsla om man sänker den för att man inte vill ha fel.

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 167
Currently Browsing this Page:
2 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL