August 10, 2001
Jag har ett stort (litet?!) problem med en fläkt i datorn. Den låter alldeles förfärgligt och går ner och upp i varv hela tiden och det är otroligt störande. Speciellt om jag vill ha datorn igång på natten.
Jag har rengjort fläkten till CPU:n samt den till mit GeForce 2 Ultra. Men det hjälpte inte. Jag kan nämligen inte höra vilken fläkt i datorn som osakar allt oväsen.
Antar att det bara är nätaggs. fläkten kvar men den kan jag ju inte kolla för fläkten sitter ju i ett metaljhölje som är fastnitat 🙁
Några förslag? Inte att köpa ett nytt nät agg. och se om det hjälper. Det förstår jag själv
mvh
Agathorn
September 2, 2001
bendloss "nitarna" som ja knappast tror finns o kolla den fläkten ? Eller lyssna o nära alla fläktar o .. ja hör ..
ja tar inget ansvar för förstörd hårdvara och ja tror garantin går ut om du öppnar höljet
Samsung 30gig ATA100 7200rpm.
= AOpen HX08 =
[ Detta Inlägg ändrades av: KImma den 2001-11-07 22:10 ]
February 23, 2002
March 29, 2001
Vira om pekfingret med stötdämpande plåster - stoppa sedan fläktarna med pekfingret, en i taget. Det är det enda sättet att isolera och fastställa exakt med hur mycket oljud varje fläkt bidrar med.
Obs! Undvik att försöka stoppa 60-80mm fläktar snabbare än 4000 rpm med metallsked, eller liknande. Det blir märken på bladen.
[ Detta Inlägg ändrades av: RalfS den 2002-04-12 16:21 ]
June 18, 2001
On 2002-04-12 16:19, RalfS wrote:
Vira om pekfingret med stötdämpande plåster - stoppa sedan fläktarna med pekfingret, en i taget. Det är det enda sättet att isolera och fastställa exakt med hur mycket oljud varje fläkt bidrar med.Obs! Undvik att försöka stoppa 60-80mm fläktar snabbare än 4000 rpm med metallsked, eller liknande. Det blir märken på bladen.
[ Detta Inlägg ändrades av: RalfS den 2002-04-12 16:21 ]
Eller blodiga jack i fingret om du inte gör enligt ovanstående!!!
August 7, 2001
äh, vafan, vad är detta för snack om att ha skydd på fingrarna? är ni fega? möjligvis kan man ju använda nageln(baksidan på fingret dvs den som man inte skriver med) eller så kan man trycka i mittten, där det inte är blad. men själv har jag stoppat en 120mm 120cfm sunon gen om att ta skrivsidan på fingrarna mot bladen. man behöver ju lixom inte föra in fingret för full karriär rätt in i bladen utan ta d lite lungt.
1 Guest(s)