November 8, 2001
Vad trött jag blir.. Försöker få igång ett nätverk med tre datorer. Alla tre har olika versioner av Windows och det ska vara så, 98 SE, Me och XP. Datorerna med 98:an och Me hittar varandra utan problem, men när man kommer till XP datorn så skiter sig allt! Det går bara inte att hitta den och den hittar inte de andra, jag har testat att skifta runt nätverkskorten och kablarna men med samma resultat. Har testat att logga in med samma användarnamn och lösenord på alla datorer, har aktiverat gästkontot, kollat över IP adresser, nätmaskar och gateways...
Allt fungerar utom när det hamnar i XP-burken då går det bara inte!!
Någon som har någon idé om vad jag kan ha missat?
August 27, 2001
Ja, det finns i egenskaper för nätverket en 'tab' som heter Authentication. Där kan man ställa in om man vill har eh, va kallas det, 802.11 Network Access controll lr nått.
Denna funktionen fick jag stänga av för att få mina dator att synas med mitt XP proffesional i ett nätverk utan domän server.
Sen funkade det mycket bättre helt plötsligt...
November 8, 2001
Tack för ännu ett bra tips, men tyvärr hade jag testat även detta... Fler bra ideér, någon?
Ahh, detta är hyfsat frustrerande, snart åker datorn ut!
Föresten är det lättare att få det att fungera om man sätter upp en domänserver som man får logga in på?
Abit KT7A Raid med T-Bird 1000@1400 MHz med Taisol original (ca: 53 grader fulload, inga chassifläktar..), 512Mb Mosel, IBM 13 Gb + Seagate 13 Gb + WDC 20 Gb, Matrox G400 DH. Går som en klocka, fast lite snabbare..
[ Detta Inlägg ändrades av: Scorpion den 2002-01-15 08:53 ]
October 26, 2001
Har du kört guiden nätverks anslutning den brukar funka bra
kolla även vanliga brand väggar och om de har tex ADSL inställningar kvar.
annars gör som vi gjorde på ett Lan alla installerade Win xp då funkade allt fin fint
[ Detta Inlägg ändrades av: ironanders den 2002-01-17 21:44 ]
1 Guest(s)