February 24, 2004
Nu i dagarna blev jag sugen på ett nytt grafikkort. Enkelt sagt. Men jag har ett desvärre större problem att bestämma mig. I grafikkortsdjungeln så verkar inte AGP grafikkorten så jävligt vanliga längre, det verkar som om PCI-E har i princip tagit över allting.
Min dator har följande specifikationer
Socket 754 MSi K8N Neo Platinum
AMD64 3200+ 512kb Newcastle
512MB Corsair C2Pro3200 Minnen
200GB Maxtor Diamond S-ATA
Radeon 9200AGP
Som de flesta vet så har mitt moderkort inte någon PCI-E slot utan det är AGP som gäller. Till min fråga nu och mitt stora dilemma:
Är det värt att köpa ett nytt AGP grafikkort? Eller ska man satsa de pengarna på att byta ut moderkortet och processorn så att man kan köra PCI-E?
Grafikkorten jag funderade på var emellan X800Pro och 6800GT. De kostar en cirka 3000 nu i dagsläget. Är det värt att lägga ner dessa pengar på en sådann? Vågar man det utan att det man köpt blir stenålder en vecka senare?
Mitt mål med att köpa nytt grafikkort till burken är givetvis för att spela de bästa och nyaste spelen. Jag kan tillägga att jag HATAR all sorts HACK/LAGG/GRAFIKFÖRSÄMRING i spel, så skall det spelas så skall det spelas fint och inget annat!
Om detta nu innebär att man MÅSTE byta till PCI-E eller annat för att slippa hackor så skriv gärna ner det...
Vad hade ni gjort?
mvh /dim :cy: [/b]
December 27, 2003
Du kan nog med gott samvete köpa ett nytt AGP kort. Jag kör själv med ett X800PRO, är inget annat än helt nöjd! kan maxa på med det mesta, utan att tappa allt för mycket prestanda.
Se bara till att ditt nätagg hänger med. Och får jag rekomendera ytterligare 512Mb minne?
1 Guest(s)