January 6, 2006
Hej
Jag ska uppgradera datorn nu eftersom min nuvarande jämt ska få fps drops i viktiga matcher :arg: (skämt åsido, men det är en klar fördel att ligga på 100+ än som jag gör nu, 30-50fps.)
Min nuvarande dator består av följande:
Chassi: Chieftec 360W (kosta 900 kr för 2,5år sedan)
Moderkort: MSI neo fis2r
CPU: 2.8ghz p4 (800fsb)
Grafik: 9800pro
ram: 768mb corsair
Hårddisk: Seagate 120gb 8ms (hårddisk utrymme är inte så viktigt för mig)
Hm, detta bör vara alla prestanda delar.
Jag har tänkt köpa nytt nu. Jag har ca 10 000 kr att lägga ut. Dock så är det bättre att betala 7000 kr för 200fps än 10 000 för 210 fps :bgrin:
Jag söker nu bästa pris/prestanda delarna på marknaden just nu. Ge gärna länkar till diverse tester om ni hittar. Sen undrar jag om mitt nuvarande nätagregat klarar av ny processorer och grafikkort eller om det blir ostabilt, ifall ja, säg gärna något billigt nättaggregat som håller måttet. Jag är som sagt ute efter att skaffa en PRESTANDA dator, dyra ftp skärmar, snygga chassin och blinkande ram-minnen skiter jag i, bara fps som räknas här 😀
Sen undrar jag också vilket amd kort man ska ha? finns så många nuförtiden 😛
Athlon64 S939
Opteron S939
Opteron S940
Sempron S754
vilket är bästa spelkortet?
:bok:
February 1, 2003
Detta Tagan 530W Easyconnect nätaggregat använder jag och är helnöjd med, tyst stabilt och kablarna är inte så styva som vissa vill påstå samt att man behöver bara ha dom kablar man vill inkopplade.
Kanske inte det billigaste men för mig värt pengarna då jag är allergisk mot div billigare nätagg efter negativa erfarenheter.
Bästa GFX torde vara ett Nvidia 7800GTX eller ett ATI 1800XT beroende på vem man frågar, så är du ATI-fanboy eller gillar dom spel där ATI är bättre i så är 1800XT givet och är du en Nvidia-fanboy eller föredrar dom spel Nvidia är kung i är ett 7800GTX självklart, men för runt 3000kr är ett 7800GT prisvärt alternativ och att kanske 2x7800GT i SLi för några hundra kr till klår topkorten.
January 6, 2006
gamer wrote: Detta Tagan 530W Easyconnect nätaggregat använder jag och är helnöjd med, tyst stabilt och kablarna är inte så styva som vissa vill påstå samt att man behöver bara ha dom kablar man vill inkopplade.
Kanske inte det billigaste men för mig värt pengarna då jag är allergisk mot div billigare nätagg efter negativa erfarenheter.
Bästa GFX torde vara ett Nvidia 7800GTX eller ett ATI 1800XT beroende på vem man frågar, så är du ATI-fanboy eller gillar dom spel där ATI är bättre i så är 1800XT givet och är du en Nvidia-fanboy eller föredrar dom spel Nvidia är kung i är ett 7800GTX självklart, men för runt 3000kr är ett 7800GT prisvärt alternativ och att kanske 2x7800GT i SLi för några hundra kr till klår topkorten.
okej, jag beställde inget av grejerna du nämnde men tack ändå
Jag beställde:
Asus A8N-E nForce4
amd 3700
och grafikkortet x850xt från komplett
512mb minne också + 768mb gammalt minne
min fråga är nu om mitt chieftec nättaggregat på 360W håller måttet eller om det är lika bra att köpa ny?
January 8, 2003
Du måste ha ett nätagg på över 400w iaf om du vill ha en stabil dator, det är väl bra om den e snabb i spel men startar den om sig i tid och otid så är det inte mycket värt. Kolla på märken som Hiper (type-R serien), Tagan, Antec och FSP. Sen ska nätagget klara atx 2.2 med så att du har 2st 12v linor.
1 Guest(s)