June 22, 2002
och det här är drygt.
först köpte jag ett mx420. min dator hade då en 240W nätdel (med risk för att bli typ bannad från det här forumet), och då hade jag naturliga problem: när elagget inte var "varmt" pep biosen att det var video-ram-fel, och det låter ju rimligt. ibland kunde det också bli så att windows tyckte att jag bytt grafikkort till ett "GeForce 4 MX420 Go". Hmm. Jag tyckte i alla fall att 420 sög när det väl fungerade, så jag bytte det mot ett 440. Prestandat ökade prisvärt, men felen återstod. Jag köpte då glatt ett nytt elagg, 300W, snål var jag men det billigt å bra, och nu får jag inte det där bios-pip-felet någonsin längre. Hurra. Men ändå tycker Windows ibland att jag har stoppat i ett "... Go"-kort. (det hjälper alltså om jag startar om datorn, då återfinner den ett inte-go-kort). Kan det vara så att 300W inte räcker till en Duron på 800 och detta grafikkort? kära nån.
Jag kör Windows XP. Hårdvaran jag har är Creative GeForce4 MX440, MSI K7T Pro2, Duron 800MHz (usch), 256 mb ram, 300W nätdel (sirtech, "silenced" sägs det men bara lite grand), 80gb 7200rpm, och givetvis, viktigast av allt någonsin, inte en Microsoft-mus. Min skärm är suddig också.
[ Detta Inlägg ändrades av: KungMidas den 2002-06-22 00:36 ]
September 17, 2001
Jag tycker du skall uppdatera alla drives du har i datorn; till graffet (nvidia Detonator 29.40), men även senaste BIOS-uppdatering till ditt moderkort >> MSI K7T Pro2 - wk7tpro2v17.exe / 278 KB...
"This is the AWARD(r) BIOS version 1.7 release. This BIOS fixes the following problems of the previous version. Support AMD K7 FSB 133Mhz CPU. Support Promise U100 PCI card."
Tja, lite av mina idéer det... sen kan du ju alltid skaffa ServicePack1 till WinXP när det släpps.
Hoppas nu allt blir bättre, lycka till! 😀
June 22, 2002
September 17, 2001
On 2002-06-22 12:33, KungMidas wrote:
jag har senaste drivisarna men ska nu uppgradera biosen från 3.2 till 3.4, vilket i o f s bara fixar några andra saker enligt MSI. men strunt i det.Felet inträffar även i Win98 (men jag kör inte det längre, hedersord).
Tack i alla fall för hjälpen!
No problemo amigo :up:!
1 Guest(s)