August 13, 2001
Jag har en märkesdator (gateway) därför så går det tex inte att överklocka via bios menyn. I manulaen så står det att det inte gåt att överklocka med jumprat etc. Det som står i manualen om jumprar är hur man ska reseta bioset, och dessa jumprar har jag hittat. I mitt letande så hittade jag även andra byglar som manualen inte tar upp. Byglarna ser ut så här standard:
{*} {*}
{*} {*}
* . *
*=Metallpinnarna (sista raden ska ligga under de andra * men det går ju inte att få det så)
{}=Plastgrejen som man sätter på för att koppla ihop pinnarna.
Det finns 2 st plastgrejer även om man kan tro att bilden visar 4:a men det är svårt att rita bättre.
{}
{} Dessa 2 paranteser betyder EN plastgrej som går neråt.
Vad tror ni att dessa gör? De kanske hantera FSB:n men att gateway väljer att inte ta upp det för de vill ju inte att folk pillar.
Vågar jag röra på dem, vilka andra funktioner kan de ha än FSB:n???
July 12, 2001
On 2001-10-22 21:33, Zaver wrote:
Nej jag har ingen garanti kvar 🙁
Kan hela skiten alltså gå sönder, varför har man då sådana byglar?
Det beror på. Låt säga att det är byglar som styr buss, multiplikator och volt.
Bussen och multiplikatorn borde ju inte gå sönder om du klockar dom, men om du kommer åt volten och kylningen inte räcker till. Då är du illa ute. Nu borde man inte kunna höja volten så extremt ändå, så det borde gå bra.
Problemet är ju att du inte vet hur du skall sätta byglanrna för att öka ett steg, så det kan ju lika gärna bli max på en gång.
Det är valfritt om du testar eller inte, men om du gör det vore det intressant att se om det fungerar
September 16, 2001
On 2001-10-22 21:51, Tomas wrote:
MEN TOMAS GE DIG NU FÖR FAN INNAN JAG VERKLIGEN BUSSAR FARENHEIT PÅ DIG....SLUTA ME ALL ONÖDIGA INLÄGG!!!
[ Detta Inlägg ändrades av: Phat^Trance den 2001-10-22 21:52 ]
Ja, jag vill fan ha bort Tomas från det här forumet, han är inte lite dryg...
August 13, 2001
Shit killar ni lockar mig till att testa! Om jag gör det så uppdaterar jag händelseförloppet här.
Ska nu kolla vad som står vid dessa okända byglar som någon tipsade mig om.
Nu har jag kollar vad det står vid byglarna.
FP USB
Men inte kan det ha med USB;n och göra? Det står inte alldeles intill men det är den närmaste texten.
Baksidan på modekortet får jag kolla när datorn är avstängd...
[ Detta Inlägg ändrades av: zaver den 2001-10-22 22:38 ]
August 13, 2001
Det beror på. Låt säga att det är byglar som styr buss, multiplikator och volt.
Bussen och multiplikatorn borde ju inte gå sönder om du klockar dom, men om du kommer åt volten och kylningen inte räcker till. Då är du illa ute. Nu borde man inte kunna höja volten så extremt ändå, så det borde gå bra.Problemet är ju att du inte vet hur du skall sätta byglanrna för att öka ett steg, så det kan ju lika gärna bli max på en gång.
Det är valfritt om du testar eller inte, men om du gör det vore det intressant att se om det fungerar
Men är inte multiplikatorn låst på alla Pentium II?
July 14, 2001
On 2001-10-22 22:20, zlaxzzor wrote:
On 2001-10-22 21:51, Tomas wrote:
MEN TOMAS GE DIG NU FÖR FAN INNAN JAG VERKLIGEN BUSSAR FARENHEIT PÅ DIG....SLUTA ME ALL ONÖDIGA INLÄGG!!!
[ Detta Inlägg ändrades av: Phat^Trance den 2001-10-22 21:52 ]
Ja, jag vill fan ha bort Tomas från det här forumet, han är inte lite dryg...
stackars dig
1 Guest(s)