February 17, 2004
Ska testa att jumpstarta mitt ej fungerande nätagg genom att koppla ihop grön och svart kabel. Har då 2 st frågor hur jag ska gå tillväga:
* Ska ATX kabeln var ikopplad på mobot när jag gör detta? Eller räcker det att koppla ihop de 2 kablarna?
* Hur får jag bort grön och svart kabel utan att göra sönder dom (vill ej klippa eller dra sönder dom)?
/Dani
February 21, 2003
behöver inte vara inkopplad
enklast är att du tar en annan kabel och skalar ändarna och stoppar in och kortsluter dem i atx kontakten...
P5E64 WS EVOLUTION | INTEL Q9650 CORE2QUAD@3000 | 8 GB | CLUB 3D 4870X2 | 2xSamsung SM 2493HM 24""@1900x1280 | Windows 7 Ultimate 64
February 17, 2004
tiggre wrote:
enklast är att du tar en annan kabel och skalar ändarna och stoppar in och kortsluter dem i atx kontakten...
Låter som att det är jobbigare 😕
Skiter i att dra loss kablarna. Ska testa att använda ledare mellan kablarna, ifa ett gem, så att kablarna får kontakt genom gemet.
/Dani
February 17, 2004
DexXxa wrote: Det kommer inte gå... kablarna är väl ändå isolerade. Jag brukar göra som tiggare sa, det är är enkelt och det funkar fint.
Vet inte om de är isolerade faktiskt :roll:. Känns som jag behöver mer info hur jag går tillväga med jumpstarten. Nån som har tips på Guider hur man ska göra?
/Dani
February 17, 2004
Snorch wrote: Böj till en liten kabel eller en stump av ett gem (~15mm) till en form av ett U med tillräckligt mellanrum för att passa i kontakten.
|||||||||||| Kablar
############## Kontakten
U Gemet/kabel instoppad i kontakt
jo har gjort så. Men då var det någon som påstod att ändarna kan vara isolerade, vilket gör mig konfunderad. Men å andra sidan, hade de varit isolerade hade jag knappast fått ström på +5V linan, vilket jag fick en gång tebax i tiden.
Ska fundera under natten på om jag ska rycka kablarna +5v & jord eller om jag ska se det som stendött.
/Dani
1 Guest(s)