February 10, 2002
Har hört att många klagat över sina ibm hårddiskar. Jag har inte haft några problem med min tills idag!! När jag startar datorn kommer det upp en scandisk ruta står inget i den. Hårddisken låter konstigt när rutan kommer upp men inte innan. Tror nån att den går att rädda????
February 4, 2002
On 2002-04-18 20:25, FlaBBA wrote:
Har hört att många klagat över sina ibm hårddiskar. Jag har inte haft några problem med min tills idag!! När jag startar datorn kommer det upp en scandisk ruta står inget i den. Hårddisken låter konstigt när rutan kommer upp men inte innan. Tror nån att den går att rädda????
Du får väl lägga in disken i en annan dator som slav och försöka flytta över det som är viktigt Sen kan du ladda hem Drive Fitness
test från http://www.storage.ibm.com/hdd.....eatureTool och köra det obs raderar allt
June 18, 2001
On 2002-04-22 11:24, Makan wrote:
Har 3 själv inga problem med dom har ett 40-tal på jobbet heller inga problem så undrar varför inte några av de ja har går sönder då
Öhhhh, fick 16/18 diskar utbytta i de IBM servrarna som vi fick förra våren. De blev utbytta mot Seagate diskar!
IBM själva kör idag Seagate rätt igenom i deras egna servrar!
Haft 2/2 pajjade IDE diskar privat, samt samtliga IDE diskar här på jobbet oxå (runt 10 talet!)
IBM gick to.o.m ut med ett brev ang. deras diskar då för ett år sedan att man skulle köra ett diag. prg! De återkallade över 150000 diskar, både ide och scsi!
Dagens GXP120 serie bör man inte köra mer än 8 timmar om dagen enligt deras egna rekommendationer!
IBM SUGER! Bojkotta IBM till dess att de gör bra diskar igen!
June 18, 2001
On 2002-04-22 11:59, oxygenial wrote:
On 2002-04-22 11:24, Makan wrote:
Har 3 själv inga problem med dom har ett 40-tal på jobbet heller inga problem så undrar varför inte några av de ja har går sönder dåÖhhhh, du måste haft en enorm tur. Vi fick 16/18 diskar utbytta i de IBM servrarna som vi fick förra våren. De blev utbytta mot Seagate diskar!
IBM själva kör idag Seagate rätt igenom i deras egna servrar!
Haft 2/2 pajjade IDE diskar privat, samt samtliga IDE diskar här på jobbet oxå (runt 10 talet!)
IBM gick to.o.m ut med ett brev ang. deras diskar då för ett år sedan att man skulle köra ett diag. prg! De återkallade över 150000 diskar, både ide och scsi!
Dagens GXP120 serie bör man inte köra mer än 8 timmar om dagen enligt deras egna rekommendationer!IBM SUGER! Bojkotta IBM till dess att de gör bra diskar igen!
June 15, 2001
Stämmer mkt bra.
Jag jobbar själv för ett av de största datorföretagen.
Vet hur mkt problem vi har haft med våra IBM diskar.
Och att IBM använder Seagate diskar i sina egna servrar säger nog ganska mkt?!
Nej jag håller verkligen med ovanstående författare. Bojkotta dem till dem gör riktiga diskar igen!
Som sagt de som övertygar mig mest nu är helt klart maxtor eller WD.
June 18, 2001
On 2002-04-22 14:23, Coore wrote:
men det är väll bara 75gxp serien som har krånglat? 60gxp:n är det väll inget fel på? (kör själv seagate(underbart))
Nope, GXP 75 och GXP60 har krånglat (dock så gäller från ett visst datum till ett visst datum). Men om det även gäller SCSI diskar med, så känns det ju som att deras val av material inte riktigt fungerar utan är en generell grej oavsett disk typ.
Och nu med GXP120 serien där de rekommenderar att de inte skall användas mer än 8 timmar per dag?!
Det är ju som att köpa en ny bil och sedan bli tillsagd att du inte bör köra mer än 3km åt gången utan att pausa i x antal minuter.
September 3, 2001
jag fick 2 ibm 60gxp på 40 gig utbytta... en efter den andra alltså.
Då tröttnade jag och klagade i butiken om jag kunde få någon annan modell den här gången för att jag inte ville förlora allt igen.
Betalade 100 spänn och fick en IBM 120Gxp på 60gb.
Den här hårddisken är både snabbare och tystare.
Har läst nånstans att de flesta problemen ska vara lösta med den här hårddisken.
Den har funkat felfritt i ungefär 2 månader nu. Det är alltså 1 ¨månad längre än vad de andra två överlevde.
Den här hårddisken har jag på en hårddiskupphängning utan extra kylning och den har klarat av det ganska bra. Inga problem hittills.
Men jag måste påpeka att jag fortfarande inte litar på min hårddisk och om den skulle pajja så blir jag inte alls förvånad.
2 Guest(s)