December 30, 2006
Hej!
Jag håller på att bygga en dator som förmodligen kommer att överklockas någon gång under sin livstid och jag har tänkt mig att datorn ska innehålla "Intel Core 2 Duo E4300 1.8GHz 2MB" + "Asus P5B iP965". Vad jag vet så är både CPU:n och MoBo väldigt klockvänliga. Men jag vet ej vilket chassi som jag ska välja och överlåter därför det jobbet till er proffs där hemma. Jag skulle gärna också vilja ha tips om vilka minne jag ska välja (obs: fel forum=jag vet) helst ska det vara Corsair av någon typ. Jag har tänkt att lägga runt tusenlappen för ett cassi + nätagg eller strax där under utan nätagg. Betalar runt 1500 för minnena.
Krille
October 28, 2004
Krille92 wrote: Hej!
Jag har tänkt att lägga runt tusenlappen för ett cassi + nätagg eller strax där under utan nätagg.
Krille
Det blir svårt att få ihop något för det priset tycker jag.....
Det här var väl det bästa jag kunde åstadkomma och då går det ändå över din budget:
http://www.komplett.se/k/ki.as.....sku=308622
http://www.komplett.se/k/ki.as.....sku=312508
Ett nätaggregat på 400W är i mina ögon dessutom inget att lägga pengar på i dagens läge. Skall du har något nyare vassare grafikkort så dra de ström.
Ett bra nätaggregat med hög effekt kostar nästan dubbelt så mycket som hela din budget.
Hur som helst så kan jag rekommendera Chieftec- chassina iaf. Lätta att arbeta med och lätta att få bra ventilation i. Deras nätagg. är dock inget att hänga i julgranen precis. 😉
Speldatorn! VF1000SWA, Corsair HX520W, ASUS P5K- VM, Q6600, H2O 620, 4GB Corsair, XFX HD5830
June 11, 2001
Kan direkt säga att du bör fundera på din budget en gång till då ett spelprestanda-nätagg lätt kostar 900 kr eller mer. Du bör titta på dom som har 600w eller mer.
Du skall se chassi och nätagg som en investering, detta gör att du kan ha dom i flera generationer och lätt byta och uppgradera datorn innan du behöver nytt chassi eller nätagg. Speciellt är nätagget eftersom dom garanterat höjer grafikkorten med 50-100w om året.
November 5, 2002
Tycker 600W är att ta i. Man kommer tillräckligt långt med 400W i min mening, men då ska de ju helst vara kvalité. 500W med ett större urval märken ser jag som fullt tillräckligt för de allra flesta.
Gjorde en snabb sökning på chassn med minst 2st 120mm fläktpatser för 800-1500kr, nätagg inkluderat 400W och uppåt.
Detta kom fram:
Sonata III verkar ju inte helt fel i min mening. 🙂
October 28, 2004
Vet väl inte om Antecs agg. är något att höja till skyarna precis.
Speldatorn! VF1000SWA, Corsair HX520W, ASUS P5K- VM, Q6600, H2O 620, 4GB Corsair, XFX HD5830
June 11, 2001
ElWeed wrote: Vet väl inte om Antecs agg. är något att höja till skyarna precis.
Blir inte det där lite av en omöjlighet. Skulle alla som får en defekt CD/DVD av microsoft skriva det på nätet så skulle det inte finnas annan info, detta då 2 skivor på 100 000 ska vara defekta enligt statistisk. Vilket borde innebära att microsoft säljer en defekt skiva varje timme.
Så som det togs upp i denna tråd så var det dessutom ganska lite personer ifråga om antalet agg som antec tillverkar (vilket är 6 siffor+ förmodligen).
November 5, 2002
ElWeed wrote: Vet väl inte om Antecs agg. är något att höja till skyarna precis.
Intressand tråd.
Som jag uppfattade det så var det tydligen några serier nätagg som levererades med Sonata I och Sonata II som inte höll måttet. Men det betyder inte att alla antecs nätagg håller samma kvalité. Det är som att välja flygbolag efter hur många/få crasher de haft.
Jag litar fullt på antec och deras reklamationsavdelning. Har fått göra RMA på ett phantom 350W. Det var inget krångel och jag fick tillbaka ett phantom 500W 🙂
October 28, 2004
Relaxia wrote: [quote=ElWeed]Vet väl inte om Antecs agg. är något att höja till skyarna precis.
http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=2dce8a9b4dbf0ea411faf25f3a0c36a7&threadid=567235
Har fått göra RMA på ett phantom 350W. 🙂
I rest my case. 😎
November 5, 2002
ElWeed wrote: I rest my case. 😎
Bra!
Krille, för det priset du nämnt skulle jag ta ett sonata3, eller om du vill ha det lite större DeZen|NG.
Om du avskräcks av ElWeeds länk så kan jag meddela att det inte är något att oroa sig över. Och om oturen är framme så är det aldrig problem med RMA.
May 22, 2007
Jag vet inte om det här är kallt men det är så snyggt!!
http://prisjakt.se/produktbild/103899
antec solo finns för 734 på shg.biz 😀
1 Guest(s)