December 30, 2001
Jag har detta problem att i vissa perioder att datan börjar låta som en en damsugare som har fått ett äpple i röret...
jag fattar inte vad jad skall göra..?
jag tror att det är nätdelen med jag vetefan vad jag skall göra ??..
finns det någon som vet ?? jag undrar om det kan vara damm?? lägga in alla era funderingar som jag kanske borde prova ..? och om det finns någon expert som läser detta snälla hjälp mig ... från ZenCor som har problem att sova på nätterna hehe...
July 21, 2001
On 2001-12-30 03:36, ZenCor wrote:
Jag har detta problem att i vissa perioder att datan börjar låta som en en damsugare som har fått ett äpple i röret...
finns det någon som vet ?? jag undrar om det kan vara damm?? lägga in alla era funderingar som jag kanske borde prova ..? och om det finns någon expert som läser detta snälla hjälp mig ... från ZenCor som har problem att sova på nätterna hehe...
datan låter väl inte nått alls.. det är nått annat som låter.. en hdd eller en tempererad fläkt?
November 4, 2001
On 2001-12-30 03:36, ZenCor wrote:
VÄKOMMEN!
Skriv vad du har för dator inte vad du har för data helst LOL.
April 6, 2001
Fel. Data är data, inte information. Information blir det först när datan tolkas i en kontext.
IBM Deskstar 75 GXP 30gB + Seagate U6 40gB
Taisol CGK 742 + Papst 8412 Ngml + Arctic Silver
Pioneer DVD 105s
[ Detta Inlägg ändrades av: Ken Shabby den 2002-01-05 14:07 ]
December 22, 2001
On 2002-01-11 21:32, ZenCor wrote:
HipHoper_Sthlm
du har helt rätt men det står lite högre upp att jag ska ta en trat så att jag kan köra en 80mm fläkt istället för 60 mm
Vad är en "trat" för nåt då?
AMD Athlon 1Ghz
ABIT KT7A
384mb SDRAM
20Gb Samsung HDD
16x10x32x Samsung brännare
Rage fury pro 16mb graffekort(skit, jag vet)
Metallicsvart-målad burk, plexifönster, lysrör, handtag, fancontroller + en del småsaker.
December 30, 2001
kolla på gtek.net och där kan du se en tratt till proccessorns fläkt ... proccessorns fläkt är oftast 60mm... och så tar du bort fläkten och sätter du ditt en tratt som du sätter som kylare för en 60 mm kylare och sen skruvar du på 80 mm fläkten och då kan man köra 80 mm på lägre effekt och det i säg bildar mindre ljud )
October 9, 2001
Kom igen!!!!
Håll er till ämnet!!
Till att börja med så är det skillnad på data och dator. Data är det som sparas i datorn (information= och dator är moderkort CPU ram och allt det tillsammans.
Vad som låter? hmm.. det verkar vara CPUfläkten om det skulle vara så att det är en gammal märkesdator som du ej byggt själv. Dom brukar ha billiga fläktar. Och som allt annat, bara längre eller kortare, så har fläkten sin livstid.
Det kan bara vara så att du endast behöver byta ut fläkten.
November 10, 2001
Nu tycker jag att det är väldigt många som pratar om något jag tycker är väldigt självklart.
Svaret på frågan är alltså: Nej.
Datan kan inte bli något den är. Data är information som kan vara lagrad precis varsomhelst, på t.ex ett drethuspapper eller nåt annat mer civiliserat ställe vanligtvis en hårddisk eller ett vanligt A4-ark.
Det tyckte inte jag var så svårt. Nu vet ni.
1 Guest(s)