February 27, 2001
http://www.mycom.se/produkter/.....&pt=1
Skulle den vara bra eller borde man lägga upp mer pengar?
Jag tycker helt klart att du ska lägga ner mer pengar på skärmen! Även om jag inte vet något speciellt om denna skärmen så är det i regel bra att lägga ut mera pengar på en skärm! Om något är bra att ha märkesvara i så är det skärmen!
Tekniknörd som gillar att träna.
Om du ska köpa skärm så kolla också på vad företaget tar i frakt! Om du hittar en skärm som är lite dyrare på en stor dataaffär så kolla vad de har i frakt! För t.ex Dustin.se har lite dyrare varor men extremt bra frakt kostnader! Jag köpte en 20kg skärm därifrån och fick betala 89kr i frakt! Det är svår slaget!!
February 27, 2001
April 20, 2001
Kolla in
http://www.specitek.se
Mycket låga priser och endast 140kr i frakt,
snabba är de också.
//Patrik
February 27, 2001
Nej jag tycker att om man ska köpa en 19" skärm så får man vara beredd på att lägga ut ca 5000kr! Om man hittar skärmar i 3500-4000kr klassen ska man verkligen kolla på några tester innan man beställer!! Ofta så är inte bildkvalitén något att hurra över.. 🙁
Det är du som ska ha den, länge dessutom.
Gå in i en riktig affär och testa dem!
Ja det är ju det optimala vid alla köp! Men det är inte så lätt att få prova hälften av alla skärmar man vill ha! Men om man hittar en butik som har skärmen ifråga så är det ju perfekt!
Det är ju faktiskt du som sak sitta vid den hela tiden!
April 2, 2001
Skärmar brukar de aldrig vara gnälliga för att man vill testa i butiken, i större affärer t.ex. OnOff så brukar de ju dessutom ha en massa uppställda och inkopplade!
Jag tycker att det är väldit vikitgt att testa innan, för man kna bli störd på en så liten sak som hur Powerknappen är konstruerad!!!
i större affärer t.ex. OnOff så brukar de ju dessutom ha en massa uppställda och inkopplade!
Jo men de brukar inte vara några speciellt bra skärmar.. ofta är det också skärmar som ingår i datorpaket och då har ibland företaget som satt ihopa datorn satt sitt namn på skärmen också..
December 23, 2000
nej nej nej!
inte AOC
jag gick in till mycom för att kolla in deras prylar
lá märke till de där AOC
gösses vad jag tyckte synd om människorna som ska köpa en sådan.
Blir mkt förvånad över alla "data nördar" som sitter på skitskärmar(bokstvaligen)
köp hellre en bra 17" än en dålig 19"
som sagt ska du ha en bra skärm ska man vara beredd på att lägga ut minst 5000kr
personligen tål jag inte nätmask(böjda bildrör)
det ska vara trinitron eller ngn liknande platt sak
bilinea, scott, aoc och andra B-märken ska man akta sig för om man är ute efter
kvalité, skärpa, hög Hz-rate, och hållbarhet
köp åtminståne en Samsung
aja... det var min kräsen åsikt !
P.S. Mycom är dyra men inte på ALLT, ibland är de mkt bra på priser.
-----------------
P3-650@845 (130fsb)
Abit BE6-II
ASUS GTS 7700 deluxe @250/390
256ram(128noname pc-100 & 128orginal pc133)
20gb seagate barracuda 7200
10gb maxtor 5400
inga extra fläktar! lådan är dock öppen
[ Detta inlägg ändrade av WzuP 2001-04-30 00:40 ]
1 Guest(s)