January 4, 2003
Jag köpte denna billiga version av IP35 moderkorten då den fick bra kritik vad gäller överklockning, denns dyraste versionen "pro" är ju bland det bästa som finns just nu.
Så förutom doubble boot problemet som även denna har så tyckte jag att detta vart rätt moderkort för att överklocka min E2140.
Men jag kan bara öka FSB, satt på 250 nu från 204, och värkar funka fint (2.0 Ghz och 1000Mhz Bus blir det)
Men de allt, ja kan ej öka Multiplern alls, den är på 8 och det går bara sänka den till 6 ? Ingen höjning alls.
Jag som hade hoppats på galna siffror med denna underbara prolle som alla värkar snacka om, men värkar som ja lurat mig själv med val av moderkort ?
Jag kan iof retunera den för det värkar som ljudet inte kan installeras på denna kort, vissas som ? på maskinvarulistan fast jag installerar drvs, samt att den dubbler bootar.
March 6, 2001
Processorna är låsta så man kan inte öka multipeln på de vanliga cpu:erna. Det finns speciella versioner av processorerna där det går att öka multipeln men de går knappast att få tag i..
Så ska du överklocka så är det att öka FSB som gäller. Oavsett vilket moderkort du använder.
July 18, 2003
Matts wrote: Men minnen följer ju med om ja ökar FSB, dem är redan på 1Ghz, Corsair Twinx 2GbDDR2 rätt bra minnen ska det vara.
Vad ska ja ställa in på för att minnen ska stanna på 1Ghz (FSB ökar väl hela systemet inte bara minnent och prollen ?)
du kan ändra fsb ration till t.ex. 5:4 så att om fsb är 500 är minnena på 400, om du förstår hur jag menar, den inställningen finns där.
2 Guest(s)