January 29, 2007
Hej!
Jag undrar en sak som jag funderat ett tag över nu med nya datorn. Mitt 8800 GT går väldigt varmt har jag förstått det som, 82 grader under spelande.
Kan detta sänka prestandan? För det känns som att ajg inte får ut riktigt det jag borde få ur mitt system, för annars skulle väl inte ett spel som Warcraft 3 börja lagga efter ett tag? Det borde ju kunna flyta på hur länge som helst..
Gainward 8800 GT
Core 2 Duo E6550 (Som dock går i 1.83 Ghz, har ingen aning om varför)
2048 mb DDR2 667 Mhz
Glad för lite uppklaringar i detta! 😀
December 27, 2003
njae
många komponenter har en Throttling-nivå, dvs. en viss gräns för temperaturen innan den börjar klocka ner sig för att undvika skada
men på grafikkort brukar den nivån ligga runt 110 grader celsius. Processorer, däremot, är mer känsliga och bör hållas under ca 60 grader
January 29, 2007
December 27, 2003
Grejsimojs wrote: Det är alltså helt okej att grafikkortet ligger på 82 grader, det gör ingen skillnad?
Isåfall är alltså Warcraft 3 ett enormt grafikkävande spel typ? 😛
det ska inte göra någon skillnad. absolut inte göra så att det går från laggfritt till laggande. det är nog förmodligen någonting annat som spökar, istället
January 29, 2007
October 20, 2001
Grejsimojs wrote: Usch jag hatar sånt här när man inte vet vad det är som spökar... Det kan ju absolut inte vara någon av dom delar jag länkade som det är fel på! Vad finns det då kvar som kan spöka? Att jag har en väldigt gammal hårddisk kanske?
Min gamla cpu gjorde att d började hacka i spel när den blev för varm, kolla så d inte finns överdrivet med damm i fläkten då d höjjer temperaturen avsevärt, skulle d inte hjälpa så får du ju iaf. en ren(are) dator
November 1, 2006
Min gamla dator tenderade att lagga om den blev för varm, men på den jag sitter på nu har jag inte märkt någon skillnad. Skaffa dig lite tryckluft eler något och blås bort allt damm och skit. Men med dina spec fårstår jag inte hur det kan lagga dock, då mitt risiga X600pro(ny dator på ingång) klarar WC3 galant. Tror snarare att det är något fel i mjukvaran.
January 29, 2007
March 6, 2004
Cirap wrote: [quote=Grejsimojs]Det är alltså helt okej att grafikkortet ligger på 82 grader, det gör ingen skillnad?
det ska inte göra någon skillnad. absolut inte göra så att det går från laggfritt till laggande. det är nog förmodligen någonting annat som spökar, istället
"Lagg" kan syfta på: Svengelskt slangord för latens i datornätverk.
Hacka och lagga är helt olika saker. Vill bara klargöra detta då många blandar ihop det.
/casy lill-ilg@dd
😉
January 29, 2007
Nu har jag gjort 3Dmark 06! (Basic edition)
Okej såhär är resultaten:
SM2.0 Score: 3968
HDR/SM3.0: 4472
Cpu Score: 1666
Totalt: 8578
Hur är resultaten, verkar det stämma för dom delar jag har? Det laggade.. Oj förlåt, hackade extremt på båda CPU testen, låg på 0-1 FPS hela tiden.. Det kanske ska vara så, jag vet inte.
HOPPAS det är bra resultat! 😀
January 29, 2007
January 29, 2007
September 19, 2002
Grejsimojs wrote: Är det dåliga poäng alltså? 😛
Vi säger såhär: Vad BORDE jag ha för poäng med det här systemet?
Jag får ~15000 med mitt system(se signaturen men dra ner processorn till 3.6Ghz), skulle väl säga att med ett liknande moderkort som mig kanske du borde hamna runt ~9-10k kanske?
January 29, 2007
Casy wrote: [quote=Cirap][quote=Grejsimojs]Det är alltså helt okej att grafikkortet ligger på 82 grader, det gör ingen skillnad?
"Lagg" kan syfta på: Svengelskt slangord för latens i datornätverk.
Hacka och lagga är helt olika saker. Vill bara klargöra detta då många blandar ihop det.
/casy lill-ilg@dd
😉
Den där wikipediaartikeln ger jag inte mycket för, både lagg i nätverket och i själva spelet är "lagg" i mina öron och likaledes hos de flesta jag känner som håller på med single/multiplayerspel.
lill-ilg@dd??
Vad då? Har du också långt hår och skägg? Högt blodtryck och rejäl kagge? Får väl tacka för att jag sluppit undan underhållet, hälsa mamma och önska god jul.
😛
Den enda "lill-ilg@dd" jag känner til sitter just nu på sitt rum och lirar WOW..
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
November 1, 2006
Grejsimojs wrote: Nu har jag gjort 3Dmark 06! (Basic edition)
Okej såhär är resultaten:
SM2.0 Score: 3968
HDR/SM3.0: 4472
Cpu Score: 1666
Totalt: 8578Hur är resultaten, verkar det stämma för dom delar jag har? Det laggade.. Oj förlåt, hackade extremt på båda CPU testen, låg på 0-1 FPS hela tiden.. Det kanske ska vara så, jag vet inte.
HOPPAS det är bra resultat! 😀
CPU-testen ska se ut så ^^
Själv så har jag fullversion av 3D Mark 06 (fickdet med moderkortet). Landade på ca 12500 😀
1 Guest(s)