August 8, 2003
Jo problemet är det att när jag ska ändra cas inställningarna osv för minnena i bios så sen när jag startar om protesterar Windows det kan inte starta för en "sak" i system mappen under windows är antingen currup eller saknas! Så då vill han reparera Windows! Men ställer jag bara till baka alla inställningar från 4-4-4-12 till auto så startar Windows igen som vanligt! Hmm vad är problemet?!
August 8, 2003
Mm minnena ska kunnas köras i det jag vill!
En Intel Core 2 Duo E6600 Asus med Nvidia 680i chipset moderkort, Geil PC 6400 minne och POV Nvidia 8800GTX.
Jo men det e ju inget som e skumt så direkt mer än att Windows inte kan laddas kommer inte fram till windows loggan i början ens!
August 8, 2003
CAS 4-4-4-12 ska dom klara och det är det jag sätter dom på!
Jo men konstigt att Windows inte laddas ens utan att det kommer upp att Windows saknar något i system mappen så vill jag ha det fixat så får jag köra en repair med windows skivan!!! Men sen när jag sätter tillbaka i bios till auto så går det fint!
Borde jag inte komma in i Windows även om jag sätter snålare timings men sen att datorn krashar!!??
April 13, 2004
Om minnet beter sig keffigt, kan det bero på att spänningen är otillräcklig, så för att ev stabilisera detta kan man ge lite extra kräm på minnet, och detta görs i BIOS 😛
Ps: Du vet väl att när burken startas så läses alla filer in/upp i arbets/ram-minnet, och om detta inte fungerar felfritt, får du de problem du beskriver 😛
August 8, 2003
Jalle64 wrote: Om minnet beter sig keffigt, kan det bero på att spänningen är otillräcklig, så för att ev stabilisera detta kan man ge lite extra kräm på minnet, och detta görs i BIOS 😛
Ps: Du vet väl att när burken startas så läses alla filer in/upp i arbets/ram-minnet, och om detta inte fungerar felfritt, får du de problem du beskriver 😛
Oki ska testa!
2 Guest(s)