July 24, 2006
Hej, jag har precis formaterat om min dator och allt gick jättebra, allting fungerar förutom att det verkar som om jag inte har något nätverkskort installerat. Har precis skaffat den här datorn (begagnad) men jag e säker på att det finns ett nätverkskort för jag kan tom koppla in modemet och det börjar lysa i kontakten men när jag går in på kontrollpanelen och nätverksanslutningar så är det bara tomt? Har ni någon aning om vad det kan va för fel?
När jag försöker installera glocalnets bredbandsklient så får jag fram detta felmeddelande:
"Datorns nätverkskort verkar inte ha internet protocol påkopplat"
(hur kopplar man på det?)
och
"Datorn rapporterar att nätverkskabeln inte är ansluten eller strömmen till modemet inte påslaget"
(Jag vet att allt är rätt kopplat för jag surfar just nu med min andra dator med samma modem.)
Tack på förhand //AM
July 24, 2006
Jag drog bara ut modemsladden ur min gamla dator som jag skriver på just nu och satte i den i den nya som inte funkar. Jag har ingen router utan jag ska flytta så då tar jag med mig den nya men tänkte bara få den o fungera först 😉 Det känns som att det ska finnas en ganska simpel lösning egentligen, men jag e ingen expert... o tack så mycket!
edit: i enhetshanteraren finns det ingen post för nätverkskort. hur kan det komma sig trots attt jag har ett kort isatt??
1 Guest(s)