Kan inte installera ATI CCC|Generella frågor|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Kan inte installera ATI CCC
SS_The_Demon
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 328
sp_UserOfflineSmall Offline
1
November 17, 2006 - 11:25 am
sp_Permalink sp_Print

Suck! Jag trodde jag skulle bli glad när jag kom hem med de nya datordelarna i onsdags (de som står i sign), men efter att jag monterat allt och installerat XP så börjar problemen. När jag försöker installera Catalyst så får jag bara ett felmeddelande, typ nåt sånt här:

"Kunde inte installera xxxxx, var god och använd standard drivrutinerna före du kör installationen"

Eller nåt liknande...
Jag har försökt med CCC 6.10, den fick jag på skiva, också provat med CCC 6.11 som jag tog ner från AMD/ATI's hemsida, samma fel på båda. Tänkte att jag skulle försöka med nya drivrutiner till skärmen, provade först de som fanns på skivan, fungerade inte, sökte på ViewSonics hemsida efter nya, men fann inga!!! Hur kan det komma sig!?!?!?!? Den skärmen som är så prisvärd?!?!?! Sökte på support på ATIs hemsida, de rekommenderade att man skulle försöka uppdatera drivrutinerna till moderkorts chipsetet, så jag sökte efter nya drivrutiner på Asus hemsida, men fann inte det jag sökte efter, bara drivrutiner till WiFi, det integrerade ljudkortet och nätverkskortet, fjärrkontrollen och BIOS.
En polare rådde mig att ta ner XG WarCat 6.10, men jag har inte testat det ännu.

Vad skall jag göra?

Mouse
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 420
1094655
November 17, 2006 - 11:37 am
sp_Permalink sp_Print

Har du installerat .NET?

Cirap
Member
Medlem
Forum Posts: 4230
1094670
November 17, 2006 - 12:36 pm
sp_Permalink sp_Print

Mouse wrote: Har du installerat .NET?

what he said...

om det ändå inte fungerar, har du provat att installera endast drivrutinen utan CCC?

https://a248.e.akamai.net/f/67....._37616.exe

SuperNova
Member
Medlem
Forum Posts: 3839
1094672
November 17, 2006 - 12:42 pm
sp_Permalink sp_Print

Som ovan, installera .NET.
Drivrutinerna till moderkortet (chipset) hittar du på intels hemsida då intel. Då intel tillverkar chipset så hittar man alltid dom senaste rutinerna där. Moderkortstillverkarna kan ibland vara lite sega med att uppdatera rutinerna på deras sida.

M Hammargard
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 532
1094678
November 17, 2006 - 1:15 pm
sp_Permalink sp_Print

SuperNova wrote: Som ovan, installera .NET.
Drivrutinerna till moderkortet (chipset) hittar du på intels hemsida då intel. Då intel tillverkar chipset så hittar man alltid dom senaste rutinerna där. Moderkortstillverkarna kan ibland vara lite sega med att uppdatera rutinerna på deras sida.

Asus har inte ens chipset-drivers på sin hemsida. iaf inte till det kortet. Gå in på intels sida och leta efter drivisar till 975X och ICH7R. Se till så att de matchar ditt operativsystem(XP 32Bit eller 64 Bit).

Men som de andra sagt. Installera alla uppdateringar för win XP. T.ex .Net och direct X.

SS_The_Demon
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 328
1094683
November 17, 2006 - 1:35 pm
sp_Permalink sp_Print

Tack för svaren, problemet är löst! Men nu uppstod ett annat, nämligen att när jag öppnar CCC och klickar på fliken "Overdrive" så står det att GPUn körs i 500 MHz, den borde vara högre, minns inte det exakta värdet men om nån vet så vore det ju bra. Minnena körs i 594 * 2 = 1188 MHz, men om jag inte har fel så borde de köras i 1800 MHz! En aning avvikande, eller hur? Vad skall jag göra för att undgå problemet?

Cirap
Member
Medlem
Forum Posts: 4230
1094687
November 17, 2006 - 1:46 pm
sp_Permalink sp_Print

SS_The_Demon wrote: Tack för svaren, problemet är löst! Men nu uppstod ett annat, nämligen att när jag öppnar CCC och klickar på fliken "Overdrive" så står det att GPUn körs i 500 MHz, den borde vara högre, minns inte det exakta värdet men om nån vet så vore det ju bra. Minnena körs i 594 * 2 = 1188 MHz, men om jag inte har fel så borde de köras i 1800 MHz! En aning avvikande, eller hur? Vad skall jag göra för att undgå problemet?

Kan vara 2D clocks som visas. Dra igång tex. en 3D renderer i ATI Tools eller liknande och se om de ändras

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 240
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL