April 10, 2001
Har försökt att installera ljudkort ett tag nu.. håller på att bli skogstokig.
Jag lyckades få in ett aureal 8820, men det krashar i spel, så det vill jag inte ha, provade även ett aureal 8810, det kan inte ens installeras, datorn säger bara, " failed to install soundcard, och nått om att de e fel på filen."
Satte i ett fullängds ISA soundblaster, funkade klockrent att installera, hittades direkt av xp som la in rätt drivisar. Men det låter ju skit om det i spel osv. Inte konstigt då de e ett gammalt isa. Så då tog jag ett nytt, soundblaster pci128 ct4810, och tänkte installera det. men fan. inte heller det går att installera, får samma medelande som tidigare, " soundcard can not be installed, file failed" eller liknande. Har provat miljarders med drivisar, men det vill inte............
Nån som har nått vettigt förslag på hur man löser detta.
Mina andra komponenter.
Abit kt7a
Duron 900
Leadtek Geforce3 TI200
448 MB PC133 orginal Spectec
3Com 3C9008 XL nic
CNet Pro200WL nic
September 3, 2001
det kan oxå hända att när du installerade windows xp, så kan det ha funnits ett fel på skivan eller någon repa. Och då när du installerar så säger den att en viss fil inte gick att kopiera och så frågar den om du vill hoppa över den.
Jag hade själv en repig skiva förut och jag hoppade över ett antal filer som såg rätt viktiga ut. Det hela resulterade i ganska roliga buggar och konstigheter i användandet.
Minns du om något sånt här hände dig?
2 Guest(s)