October 13, 2001
Hejsan.. Jag behöver lite hjälp, jag håller på att bli tokig.
Jag har alltid kunnat spela tex NHL 07, men som man kan behöva göra ibland så var jag tvungen att installera om datorn. Så jag installerade om till XP PRO SP2, och efter det kunde jag inte spela NHL längre.
Jag installerade om till Vista Ultimate då, men då hade jag jätteproblem efter att jag installera nforce drivrutinerna, då kunde jag inte få grafikkortet att fungera riktigt. Så jag OMinstallerade igen till Vista Ultimate, och körde bara nfroce drivrutinerna för ljudet, och använda microsofts inbyggda drivrutiner för AGP bridge samt SM bus, Då fungerade grafikkortet riktigt, med Catalyst 7.9.
Men när jag startar tex NHL 08 eller NHL 07, så får jag upp felmeddelandet: "your 3d card could not be initilálized properly. Please update drivers"
October 13, 2001
Dock så var det CP Pro SP2 med massa lulllull så som vista skins osv.. Min vanliga xp skiva kan jag inte köra då jag inte har sata drivers på diskett, eller diskett station.. Så nen xp med massa lulllull behöver jag inte sata drivers för. Men har installerat den xp skivan 2ggr och vista 2ggr samma fel.
December 31, 2001
Att använda microsofts egna drivrutiner för något så avgörande som AGP är som att skjuta sig själv i foten.
Prestanda förluster du kommer uppleva är som att äga ett ferrari och sen byta den mot en lada.
Låter nästan som du har hårdvaru krockar men eftersom du spelat NHL tidigare så.
Dra in XP igen för där vet du att grejjerna har fungerat.
Vad fick du för felmedelande i XP när du inte kunde spela NHL där?
October 13, 2001
samma... Den XP SP2 jag har nu är xp med integrerat vista tema.. Och nu kör jag Nforce2 drivers till XP. Och catalyst 7,10.
jag får samma fel meddelande att jag måste uppdatera 3d card drivers! ! jag blir tokig !! Jag kan ju för f*n spela castle wolfenstein men inte NHL 08.
1 Guest(s)