January 25, 2006
Hej jag har ett stort problem mitt ethernet på mitt moderkort P5K gör när jag har det aktiverat och installerat drivrutiner så stör det windows xp på så sätt att när jag kommer till laddningsskärmen i windows så stannar den där lilla baren som rör sig för att visa att windows startas. Jag har skickat in moderkortet och det var inget fel med det enligt komplett. Jag hoppas att det finns andra där ute som råkat ut för samma sak i sånafall snälla hjälp mig. Hjälp mig annars också.
Min dators delar är nedan...
1x Intel Core 2 Duo E6850 3.0GHz 1333Mhz
Socket LGA775, 4MB, BOXED m/fläkt
1x Asus P5K, P35, Socket-775, DDR2,
ATX, GbLAN, PCI-Ex16
2x Corsair TWIN2X 6400 DDR2, 2048MB CL5
Kit w/two matched CM2X1024A-6400 Dimm's
1x Gainward GeForce 8600GTS 256MB GDDR3,
PCI-Express, 2xDVI/HDCP, 675/2000Mhz
1x Fortron Source Blue Storm II 500W,Active
PFC, 4xSATA, ATX, 2xPCI-E, 20/24pin
1xThermaltake Blue Orb II CPU-Fläkt,
Blått Ljus, 17dBA, Socket 775/754/939/94
January 25, 2006
om du får problem får man ju testa med att avaktivera olika saker och just nu kör jag på ett pci nätverkskort men vill helst få mitt integrerade nätverkskort att fungera... det är ungefär som att windows inte klarar att initialisera drivrutinerna för nätverkskortet för så fort man installerat drivrutinerna i windows så blir allt supersegt och det går bara att röra musen lite grann men inte att trycka någon stans det ända sättet att ta sig ur det där är att trycka på resetknappen...
September 19, 2002
Har byggt flertalet maskiner med det moderkortet och aldrig stött på det felet. Har du SP2 och vilka drivrutiner använder du?
Det är ju ett Attansic-kort som sitter integrerat i dom där, det lustiga är att jag aldrig haft några som helst problem eller klagomål varken vad gäller XP SP2 eller Vista-maskiner oavsett om det använts drivrutinerna från moderkortsskivan eller nyaste från nätet. ^^
January 25, 2006
Det låter riktigt skumt att du aldrig haft några problem. Jag har liksom skickat in moderkortet och dom påstod där på komplett att det inte var något fel med det. Och nu krånglar det igen. och ja jag använder xp sp 2 men det är som sagt något skumt som gör att det inte fungerar...
September 19, 2002
För alltså några speciella inställningar har jag aldrig behövt göra eller så, installerat windows och dratt igenom allt som finns på windows update, nyaste chipset/grafikdrivarna från webben, kasta in ljud/periferidrivrutiner samt eventuella speciella programvaror kund beställt och sen tuta och köra i princip.
Detta är första gången jag hör talas om att någon haft problem med nätverket som sitter på P5K. Sen om dom på komplett inte heller hittar något fel så låter det ju som att det på något vis beror på antingen något mjukvarurelaterat alternativt någon yttre faktor(kablage, nätspänning, överhörning, kompatibilitetsproblem med någon extern enhet eller liknande).
Detta givetvis under förutsättningen att de faktiskt testat kortet noggrant vilket man ju nästan får ta för givet, har inte så många erfarenheter av kompletts felsökningar(aldrig behövt skicka in nåt jag köpt där) men de är ju såpass seriösa att de nog inte slarvar med sånt.
2 Guest(s)