June 3, 2001
Man blir ju inte annat än sur, varför klarar den inte o pressa sig igenom testet? Några ggn har datan hängt sig på "karusellen med drakarna, simpelmode" och ibland så får jag upp det berömda - Påbörjad dumpning av fysisk minne på en blådump i W2k. Blir så förbannad för jag borde ju kunna göra ett benchmark med mitt relativt nya 3d kort. kortet e ej tweakat ännu.
May 23, 2001
Skulle vara bara för att få ett testresultat och optimera grafikortet då. Det skadar ju inte, sen kan du ju höja i mindre steg tills det tar stopp. Men är det inga andra tester/spel/program som säger ifrån, utan bara 3DMark som inte gillar din klockning? I så fall så kan du ju gott höja fsb:n igen när du är klar med 3DMark-testerna.
May 8, 2001
Självklart så skall du ställa ner proppen till orginalhastighet innan du börjar felsöka på annat håll ! Det är elementärt ! Har läst otaliga inlägg här om folk som undrar varför deras burkar låser sig, och sedan visar det sig att vederbörande har överklockat 20-30 %!!! "Öh !va ! varför låser den sig ??"
Jo det är mycket enklare om man kan utesluta att det är överklockningen som ställer till problem. Så om man har stabilitets problem i spel eller liknande ska man alltid testa i orginal utförande!
Tekniknörd som gillar att träna.
April 5, 2001
1 Guest(s)