January 11, 2005
tjena
jag har en vanlig bredbandsrouter (D-Link DI-804) hemma där 2 stationära datorer delar på internetuppkopplingen. har även en bärbar som har ett inbyggt trådlöst nätverkskort.
kan jag koppla på ngt (en trådlös "sändare") till min befintliga router som gör att den bärbara kan utnyttja samma nätverk eller måste jag köpa en trådlös router och trådlösa kort till dom stationära? (vilket jag inte har så mkt lust med)
(den bärbara hittar grannens oskyddade nätverk som jag kan snålsurfa på men det känns inte så kul)
tack för hjäpen
petri
January 20, 2003
En accesspunkt är vad du är ute efter, men de kostar oftast minst lika mycket eller mer än en vanlig router med WLAN, och routern har ju ett par år på nacken så det kanske är dags att byta iaf 🙂
Och kabelanslutna datorer fungerar utmärkt med trådlöst anslutna och vice versa 🙂
January 11, 2005
tack
har kollat lite närmare och det verkar ju krylla av routrar som är både trådlösa och för kabel. dock undrar jag (utan ngn som helst sarkasm) vad jag skulle vinna på att byta till en nyare router? (bortsett från möjligheten till trådlöst då). hittade tex. en som heter dlink di-624 som ser bra ut på pappret men kollar man vad folk har skrivit på pricerunner så verkar det som att det finns problem med att den tex. kopplar ner stup i kvarten. har inga sådana problem med min nuvarande router men övertyga mig gärna!
1 Guest(s)