June 3, 2005
Nu är mina kunskaper inom ljud på en dator väldigt begränsade, så jag antar att detta är en ganska enkel fråga 🙂
Skulle vilja uppgradera ljudet till datorn, och skulle få tag på ett en uppsättning "Logitech Z-5500 (5.1)" förmånligt. ( http://www.logitech.com/index......8;cl=us,en )
Min dator är en ett par år gammal färdigbyggd sak, med Realtek ALC888/1200 ljudkort.
Bak på burken finns 6 stycken av dessa normala ljudportar (Hål), 1 för mikrofon, 4 stycken som har en pil som pekar utåt (så antar att det är utgång 😛 ) och ett hål in.
Kan jag koppla ett sådant system till min dator eller skulle det behövas ett annat ljudkort?
May 13, 2005
Spitfir3 wrote: Allright, det verkar ju vara rätt så långt ett likadant paket som 5500, tack skall du ha! 🙂
Du kan ha det så ja, men det blir inget perfekt ljud. Du har ingen optisk utgång kanske, i så fall är det att föredra. Beror ju lite på hur du fixat datorn men många har faktiskt optisk utgång, du kanske kan undersöka.
Måste bara säga att hur du än gör så är det bra kräm i ljudsystemet du är sugen på. Har ett likadant och har inte vågat maxa volymen än. 😛
Lycka till!
2 Guest(s)