January 29, 2003
har ett par Corsair stickor på 1024 MBytes var. modell nummer är CM2X1024-6400
jag kör med asus p5k se moderkort. i manualen står det att man kan köra DDR2-1066 hertz. men det är en väldigt kort lista med kompatibla kort i manualen så nu är min fråga om minnet passar för att köra i den hertzen?
har också en till fråga. om man kör minnen i singel channel mode jämfört med dual channel mode är det någon skillnad?
January 29, 2003
tack för svaren! jo överklocka dom går väl antar jag. men i manualen står det att den stödjer 1066 hertz "native" det betyder väl 1066 hertz utan överklockning.
vilka slags minnen är det jag skulle kört för att kunna köra 1066 hertz utan att behöva överklocka? är det dom som står under rubriken ddr2 pc8500 på komplett tex? http://www.komplett.se/k/kl.as.....x?bn=10713
eller dom siffrorna kanske inte har något med hertzen att göra?
December 27, 2003
när det snackas om RAM minnen är det Mega Hertz det talas om 😉
och PC2 6400 minnen är väl specifierade att köras i 800Mhz? om du då vill köra i 1066MHz måste de klockas, men det finns inga garantier att det kommer fungera
skillnaden mellan Single och Dual Channel finns där, och den brukar väl hamna på ett par fps. Det kommer inte göra skillnaden mellan "spelbart" och "icke spelbart" men givetvis är det alltid bättre att köra i Dual.
När du kör två eller fyra lika stora minnen kommer de automatiskt gå i Dual Channel mode
April 13, 2004
Twelve wrote: Och skillnaden mellan Singel och Dual channel mode är stor. Där Dual channel är bäst
Kolla denna länken: http://www.tomshardware.com/20.....rocessing/
January 12, 2007
ja?
3DMark06 only cares about high graphics and CPU performance. It doesn't seem to mind us switching the 2 GB total main memory from dual channel to single channel operation.
Call of Duty 2 runs approximately 4.2% slower on the same hardware when dual channel mode is not used.
Sandra 2008 does shows a distinction between single channel and dual channel DDR2-800 operation: 5.7 GB/s versus 6.4 GB/s is a clear difference, but far from the theoretical 50% gap.
Dual Channel är bäst? ja dfet skrev jag?
Okej att jag skrev att den är stor men vadå?
1 Guest(s)