February 24, 2001
Hellu..
Förstod inte EXAKT vad 69link menade, men finns det absolut ingen lösning till det?
Om jag kör med en Netgear RT314, o portforwardar, blir det fortfarande LIST-kommando fel då?
Om jag kör med en dator som är igång dygnet runt ENDAST som delar internet, inget annat?
Jag kör med Telia ADSL.
Det är också drygt med DirectConnect när det står
"Cant connect to passive user while in passive mode"
Säg nån lösning!
July 2, 2001
Om du kör en Netgear 314 och portforwardar alla portar till en annan dator så funkar det. Men vad ska du då med RT314 med?
Sätt FTP-servern på den internetdelande datorn och kör även DC på den. Sen behöver du en "intelligent" brandvägg typ blackice: "Another classic example is FTP. Most firewalls allow "outgoing TCP connections", but block "incoming" connections. However, classic FTP uses an outbound control connection to the server, but uses inbound connections to transfer the requested data. Classic firewalls either block this, or use blunt techniques to allow it that opens up further holes. BlackICE monitors the state of the FTP control connection, then can allow the data transfer to take place even though the rules normally would say to block it.
1 Guest(s)