July 20, 2001
Införskaffade en Nokia 447Zi 17" skärm förra hösten. Efter att jag i Maxidata läst att det skulle vara en bra och prisvärd skärm.
Sedan köpte Viewsonic Nokias skärm- avdelning. Varpå "min" skärm försvinner från sortimentet och ersätts av Nokia 700C. Enda skillnaden tycks vara just namnet.
Men denna skärm är enligt Maxidata totalt värdelös. Vad skall man dra för slutsater av detta?
Har skärm utvecklingen gjort ett jätte kliv, har Viewsonics ägande påverkat kvaliteten eller är Maxidatas tester tvivelaktiga?
June 18, 2001
Maxidata har aldrig varit trovärdiga, NÅGONSIN!
Detta är bara ett av alla exempel!
I början när Nvidia släppte sitt Riva128 som fullkomligt krossade alla andra grafikkort så släppte Diamond sitt som hette Viper 330, samt ASUS som hette AGP V3000. Exakt samma kort, samma minnen, samma features, baserade på samma drivrutiner, samma prestande. Diamondet vann testet och t.o.m ett par andra grafikkort som typ ATI och dylikt hamnade före ASUSet ?!?!?
July 25, 2001
Kanske var stora prisskillnader som drog ner betuget för vissa tillverkare. Dessutom kanske de kör samma princip som PC Gamer gör, att om man släpper en likvärdig produkt som ej är banbrytande och inte medför något nytt skall ha lägre betyg. Släpper man samma vara en gång till så är det ju knappast något nytt och revolutionerande och kanske har ej den tillverkaren haft lika stora kstnader att ta fram produkten så däför får de lägre betyg. Antagligen så var en tillverkare först (japp alltid någon först ) sen kom någon efter och gjorde samma sak fast kallade det anorlunda och fick således lägre betyg. En ren spekulatioon från min sida bara.
1 Guest(s)