April 10, 2001
Jag har ett matsonic 7127c köpte det ganska billigt pga, skral ekonomi. till det har jag en celeron 633 och 128 mb ram. min fråga är, hur kan jag få ut mest efekt av detta? och kan man överklocka utan att jumpra om? med typ programvara? fläkten jag har kom med processorn. nån som vet någe bra? tacksam för hjälp.
January 4, 2001
2001-04-11 12:30, skrev mr-peter:
Så om man ändrar volten, så kan mhz bli högre?/Peter
NEJ NEJ NEJ.... För att få mera Mhz så måste du ändra FSB:n men för att kunna köra på högre FSB så måste du höja volten...
Ju högre volten är desto varmare blir processorn...
Din FSB ligger orginal på 66Mhz prova att höja den till 83, om inte det går 75Mhz... men 83 borde den göra ganska lätt...
April 10, 2001
Testade det, kom upp i 790 mhz
är väl ok tror jag.. ändrade ingen volt för det förstod jag inte hur att göra. men jag kunde ändra multiplikationen och fsb. råkade sen ut för nåt riktigt märkligt.
fat-tabellen gick åt h*****e. alla filer på hårddisken skrevs om till liknande #¤%&.e xe
osv. kunde inte starta om fick formatera om. osv. känner någon till detta prob.. kom i sammanhang med överklockningen plus att jag installerade in VIA 4 in 1.
allt känns nu väldigt osäkert..
Tacksam för hjälp..
April 10, 2001
Har ju förstått att det kan vara så.
har inte överklockat sen jag hadde min gamla maskin, pentium1 133 mhz mmx. klockade den till 233 mhz. men det gjorde jag med jumprar på moderkortet då. så prova i bios har jag inte gjort förut. well, well. kan inte ändra voltage. finns ingen nivå i bios menyerna som passar in på det. ser bara voltage i en meny som heter pc health status. men där kan man bara titta, inte ändra. var annars ändrar man volt styrkan?
1 Guest(s)