June 28, 2001
Kan man stänga av fläktarna när datorn är igång ?
har ju sett dom med kontakter till fläktarna på framsidan. om det inte går så e det ju ganska onödigt. :rollsmile:
:rollsmile:
,,,,,,,,,,,,,, :rollsmile:
,,,,,,,,, :rollsmile:
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,, :rollsmile:
[ Detta Inlägg ändrades av: MindRunner den 2001-09-18 20:07 ]
[ Detta Inlägg ändrades av: MindRunner den 2001-09-18 20:07 ]
August 19, 2001
August 6, 2001
Eftersom jag har "lösa sladdar" mellan fläktarna och molexkontakten så brukar jag manuellt ställa om fläktarna till exempelvis 7 volt när datorn va på och skalet av..Har ju ingen fancontroller än (snaaart).
Men jag slutade med det när det en gång blixtrade till å automatsäkringen i nätagget gick.. tror d va den iaf.. men typ alla lampor blinkade å så.
Fast bara rycka ur sladden funkar ju iofs
December 19, 2000
On 2001-09-19 00:07, Phat^Trance wrote:
On 2001-09-18 20:26, LKC10 wrote:
går utmärkt att döda fläktarna under drift även utan fan controler bara att dra ur fläkt kontakten från moderkortet eller vart just den fläkten sitter.hm när ja gör så , så hänger sig hela datorn
?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!...menar inta vara elak...men HUR FAN HAR DU KOPPLAT....är det när du kopplar in en fläkt lr när du kopplar ur.
Händer detta när du kopplar IN en fälkt så är det nog dags för större nätagg..lr iaf "bättre"...läter som om du ligger nära gränsen för vad agget klarar.
July 14, 2001
Kan hålla med om att fan-controller KAN va onödigt med bara on/off..
en fancontroller(DEN JAG HAR!! ) med 12v/off/7v är mer nödvändig! då kan man mixtra lite,,
en fancontroller med bara vridpottar är mycket nödvändig! sån ska jag fixa till min delta,,, aj aj,, min senaste vridpott började ryka!!(och blixtra)
2 Guest(s)