March 5, 2002
Ja det fungerar, men jag vet inte om det fungerar under Windows XP. Du får googla fram några drivrutiner som fungerar med det. OBS att om du kör med DVI-ut ifrån ditt GeForce, så kan du inte använda pass-through utan måste byta port manuellt mellan GeForce:et och voodoo-kortet när du spelar. OBS också att bildkvalitén försämras väldigt mycket när du kör med passthrough.
March 5, 2002
Roquake wrote: Hej!
Menar du vga-kablarna som kopplas mellan GeForce och Voodoo?
Blir det sämre 3D-grafik när jag spelar t.ex. Warhammer, Doom 3 osv med GeForce pga vgakabeln mellan eller vad menar du?
/Roger
Japp. Det märkte i alla fall jag av... (suddig text på skärmen osv, men det beror ju såklart på hur hög upplösning (högre = mer känslig) du kör och hur lång vga-kabeln är)
March 15, 2002
Voodoo2 fungerar inte alltid på nyare moderkort om man inte kör väldigt gama drivrutiner. Bildkvaliten försämras också kraftigt men visst är det nostalgi. GTA1 i glide 8-). Har flera gamla 3dfxkort liggandes bland annat 2 st fabriksnya Voodoo5 i oppnade och inplastade originalkartonger.
April 15, 2002
Ok!
Synd att det blir sämre! 🙁
Finns det några andra lösningar istället såsom att köra en Voodoo 5 PCI och GeForce 6800 GT om man har en slags Y-kabel i vga? Alltså att man kopplar skärmens vga-kabel och sätter dit en y-kabel som i sin tur kan kopplas till Voodoo och GeForce?
Eller finns det andra lösningar?
/Roger
March 5, 2002
Roquake wrote: Ok!
Synd att det blir sämre! 🙁
Finns det några andra lösningar istället såsom att köra en Voodoo 5 PCI och GeForce 6800 GT om man har en slags Y-kabel i vga? Alltså att man kopplar skärmens vga-kabel och sätter dit en y-kabel som i sin tur kan kopplas till Voodoo och GeForce?
Eller finns det andra lösningar?
/Roger
Enklast vore väl att köra glquake istället för quake, och Default OpenGL i Quake 2. 🙂
Annars finns det ju glidewrappers, men hur bra dom fungerar vet jag inte (och prestandan försämras antagligen).
1 Guest(s)