January 22, 2006
Tjenare!
Vet inte om detta kanske är lite dum fråga, men undrar passar pc3500 minnen till alla moderkort? (vanlig ddr) För alla moderkort som jag har kollat på så står det: RAM-hastighet som stöds: PC2100, PC2700, PC3200.
Men har inte sett ETT ENDA moderkort som stödjer pc3500...?
Måste det stå att dom klara det eller går det ändå?
April 20, 2005
Du kan sätta pc3500 ddr minnen i ett moderkort för ddr, men nackdelen är att minnet kommer köras i pc3200 hastighet.
Det finns nämligen ingen divider som går uppåt till ddr minnen bara neråt.
Så om du vill utnyttja minnet till den specade hastigheten så måste du överklocka hela systemet, det är därför moderkortstillverkarna bara skriver ut PC3200 som max hastighet.
January 22, 2006
Jalle64 wrote: men om moderkortet klarar den högre hastigheten kan man köra i 430MHz
Hur vet jag om moderkortet klarar det då? Prollen vet jag klarar den kör jag i 2500MHz (original 2200)
Kan ju lägga till att jag sitter på ett asus a8n-sli premium kort, med en amd 64 x2 4200+
December 28, 2003
du måste höja FSB då, olika moderkort klara olika mkt, man måste oftast testa sig fram.. för att prova stabilitet kan du köra prime95 el superpi..
några timmar i prime95 utan att den failar är ett tecken på att prollen är stabil i den hastigheten du överklockat den.. sen är det inte garanti att det funkar ändå..
3dmark är ett bra test också..
1 Guest(s)