August 13, 2001
Vet att jag borde lägga denna tråd på en annan avdelning men det är så få som läser i Nätverk.
Jag har en 100Mbits fiber upkoppling, det fungerar bra att koppla en korsad nätverkssladd till uttaget i väggen och sedan direkt in i datorn. Men nu tänkte jag att jag vill ha internet på flera datorer och fick därför låna en 10Mbits Hub i vänta på bättre grejer (självklart ska jag ha grejer som pallar 100mbit om jag har en så snabb uppkoppling) Problemet är att det inte vill fungera, så nu misstänker jag att huben inte klarar att ta emot 100Mbit utan max 10, kan det stämma?
November 7, 2001
November 7, 2001
November 15, 2001
Men han sa ju att huben kände utav och gick ner till 10mbit då han satte den mellan två datorer.. då har den väl autosense.
Det borde vara något med hans jack i väggen*tycka*
[ Detta Inlägg ändrades av: Tandflickan den 2001-11-22 00:26 ]
November 7, 2001
On 2001-11-22 00:25, Tandflickan wrote:
Men han sa ju att huben kände utav och gick ner till 10mbit då han satte den mellan två datorer.. då har den väl autosense.
Det borde vara något med hans jack i väggen*tycka*
Puss & Kram Njae mer så att nätverkskortet känner av vad hubben går i för hastighet....
[Image Can Not Be Found] Togs sommaren 98 när jag va på campingsemester i tranås, jösses vad full jag va[ Detta Inlägg ändrades av: Tandflickan den 2001-11-22 00:26 ]
November 20, 2001
Det vore intressant att veta vad som sitter i andra änden av ditt vägguttag. Som någon påpekade kan det vara så att den switch/router (om det verkligen är fiber längre ner så kan det inte vara en hub) som sitter där saknar autosense - även om det verkar lite skumt...
För att sammanfatta är det iaf så att så länge du har en 10mbit-hub så är det max det du kommer att få köra i.
August 13, 2001
On 2001-11-22 10:54, Baltasar wrote:
den sak du nu sätter i sladden till fibret i (modem eller va det e) klarar den av 10/100?
Jag vet inte om den klarar av 10Mbit men 100går det i,,, det står det tex i XP då man pluggar i en korsad kabel direkt in i "modemet" utan att gå via huben.
1 Guest(s)