December 11, 2003
Tänker ev. köpa detta paket:
http://www.datorbutiken.com/se.....artId=UPA1
fast kanske byta ut moderkortet mot ett deluxe?..
sen tänkte ja höra , är det bra minnen annars? vill ha typ 1gb, några råd? inte allt för dyra minnen.
Ska ha systemet till vanligt data bruk och även en del spelande.
funderar även på 1st till och börja med:
http://www.datorbutiken.com/se.....EAX800GTOV
blir detta bra lr?
tacksam för råd och tips
May 28, 2003
Minnerna är standard minnen som funkar bra om du inte ska OC datorn. 1gb räcker idagens läge, men 2 är alltid bättre.
Om du ska ha sli är mobo bra, men annars är det väl bara dyrt att ha ett mobo med sli och inte använda det.
Grafikkortet, "till och börja med", tänkte du köpa ett till liknande så om jag förstår det rätt så är iaf inte det där grafikkortet redo för sli.
Antar också att det är någon form av budget variant, och nästa steg blir ett Radeon X800XL 256MB som bara kostar ~300kr mer i andra butiker så det vore lika bra att köpa ett sånt.
January 6, 2003
Lånar tråden lite 😛
Jag funderar på att köra dubbla grafikkort men blev lite avskräkt från Crossfirer efter nVidias relese om brister som t.ex. igen HD TV-Out i Crossfiremode lägre upplösning osv. Eftersom det kom från nVidia så kankse man ska ta det med en nypa salt men vad är det för fördelar respeltivge nackdelar med SLi eller Crossfire?
Dator :Asus M3A32 MVP Deluxe||Amd 64 X2 6400+||ASUS EAH3850 Gold||6GB DDR2||4TB HDD||Logitech Z-680||Moddat Lian-Li PC 71
April 13, 2004
The Dragon wrote: Lånar tråden lite 😛
Jag funderar på att köra dubbla grafikkort men blev lite avskräkt från Crossfirer efter nVidias relese om brister som t.ex. igen HD TV-Out i Crossfiremode lägre upplösning osv. Eftersom det kom från nVidia så kankse man ska ta det med en nypa salt men vad är det för fördelar respeltivge nackdelar med SLi eller Crossfire?
Så om ett kort klarar med råge att vissa hdtv-upplösning så skulle det vara illa om det inte klarar det med två? Jag förstår inte logiken där, det låter bara som pajkastning 😛 😕
June 11, 2001
Ehh... ATI:s Crossfire ska fungera eftersom dom använder samma anslutning på moderkortet, det kommer alltså att vara frågan om vilken bios och att man behöver två kort från samma tillverkare, eftersom det är anslutningen mellan korten som avgör.
Det skulle nämligen vara helsjukt för moderkortstillverkarna att tillverka fyra olika modeller av alla kort, för att kunna köra med ett enstaka kort från ATI, nvidia eller SLI eller CrossFire. Det skulle helt enkelt bli för dyrt.
2 Guest(s)