October 25, 2003
Om jag nu får tag på tex filmtrailers i HD-kvalité (720p), eller längre filmer på något annat sätt, kommer min laptop då att kunna klara av att spela upp dem på min 32" LCD tv i fullskärm?
Kör vga-vga mellan dator och TV.
Nu funkar det inte för fem öre, men kommer mer ramminne att hjälpa? Har 256mb nu, beställde en 512a till igår så jag får nog den imorgon eller på fredag.
Grafikminnet är något ATI på 16mb, räcker det eller är det det som sätter stopp? Det klarar ju upplösningen utan problem iaf, att surfa på är det inga problem
Datorn är en bärbar IBM Thinkpad X31, 1.4GHz Pentium M
Visste inte riktigt vart jag skulle lägga denna tråd, hoppas detta är rätt, annars får någon snäll mod ta och kasta runt den ^^
October 9, 2002
Kommer antagligen inte att gå att få flyt på filmerna. Kör du med coreAVC codec som anses vara den snabbaste så behövs det fortfarande mycker mera hårdvara. Kan se vad som krävs för dom olika upplösningarna: http://coreavc.corecodec.org/r.....mmend.html . Provat själv med min AMD xp2800, 512ram, ati 64mb grafikkort. och filmen hackar en hel del och ljudet kommer efter. måste tyvärr ha monster dator för att det ska fungera.
1 Guest(s)