November 29, 2001
Tja. Jag har ett gammalt kragg (~4 år), Chiftec 360W med 20pins kontakt och även 4pins, men mitt nya moderkort MSI K8N Neo4-F har en 24pins hona. Har läst på forumet och även i manualen att det ska gå bra ändå. Men är det något som man bör tänka på som kan hända?
Men den viktigaste frågan är om det kragget kan driva mitt nya system: AMD64 3500+, 1024DDR och GeForce 6600LE (passive cooling). Har även 3 ATA diskar, 2 optiska enheter, DVD och DVD-RW, 4 Chassifläktar varav en är väldigt viktig för kylning av diskarna, de andra går väl att skita i antar jag. Sen vet jag inte hur mycket mitt system drar totalt och om det går att räkna ut det på nått smidigt sätt. Eller om jag bara ska vänta och köpa ett nytt kragg så fort som möjligt.
Vad tycker ni? Vad har ni för erfarenheter själva? Något jag inte har tänkt på som ni kanske rekomenderar?
Edit: Jag har funderat lite på ett nytt kragg, då har "Chieftec GPS-450AA-101A" sett intressant ut, dels för att det var relativt billigt lite över 1kr watten. Och dels för att mitt nuvarande Chieftec kragg har fungerat bra i alla år jag använt det. Vad tycker ni om det kragget?
November 29, 2001
Poontus wrote: vid överklockning når man oftast mycket lägre resultat än vad man hade fått om man hde en riktig kabel
Ja jag är ingen som brukar hålla på med modifiering och överklockning alls, är ingen riktig sån där entusiast. Jag kör som det är från börja, brukar fungera bra.
Kör på 360W just nu faktiskt, fungerar bra, men ska köpa nytt i morrn ändå.
November 4, 2003
Fungerar det så fungerar det 🙂
Chieftec är dock inte dom som lägger ner onödigt mycke pengar på nätaggregat, så om du funderar på att byta upp dig så rekommenderar jag ett kvalitetsagg när du ändå är i farten.
Jag kan rekommendera bland annat Tagan, OCZ och Silverstone. De börjar dock på strax över 700kr, men köper du ett sådant så ska du klara dig ett bra tag.
November 29, 2001
Som sagt, jag har haft in Chieftec 360W i 4år nu utan några problem. Så jag funderar på ett Chieftec 450W för 500;-. Men jag ska fundera lite till.
Vet ni några bra sidor som man kan köpa nätaggregat på? Skulle behöva lite fler tips än komplett och datorbutiken. 🙂
1 Guest(s)