September 29, 2009
Hej
Jag har en c:a 2 år gammal Western Digital disk dom har lagt av totalt, hårddisken klickar och kan inte hittas i windows.
Fick ett tips av en jobbarkompis att man kunde trycka på esc när man startar datorn för att se om hårddisken kommer upp där, men det gör den inte heller.
Vad kan man göra åt sånt här? Finns det programvara för att lösa problemen eller måste man skicka iväg hårddisken någonstans? Isåfall, ungefär vad kan en sån här grej kosta?
Har en massa data på hårddisken som jag måste ha tag i, bilder,filmer och bokföring etc.
/Gunnar
April 24, 2007
http://ahlbergdata.se/ Prova att höra med dem.
September 29, 2009
Gjorde en googlesökning och tog företaget som hamnade överst på listan, vilket även var företaget som Shikar tipsade om.
Fick tillbaka hårddisken för ungefär 2 dagar sen, Ahlberg data såg det som en avancerad dataräddning och skulle ha 8500:- för räddningen + tillkommande kostnad för reservdelar :(.
Har efter detta gjort lite research och ringt runt lite, nu tänkte jag prova att skicka den till soondata istället för att se vilket kostnadsförslag dom kan komma med. Enligt telefonsamtal med soondata gör dom även analysen graits, så jag kanske slipper förlora en tusing till.
Finns det annars någon annan dataräddningsfirma som någon känner till som inte tar betalt för analysen? Om priset från Soondata skulle bli för högt.
1 Guest(s)