May 5, 2007
Det händer ibland att min hårddisk klickar till ibland lite snabbt. Om man ska beskriva det så låter det nästan som att den startar om lite snabbt, men det händer inget med datorn, den hackar inte ens till. Jag tycker inte det här ljudet låter så bra, så jag undrar om det här är ett tecken på att den håller på att gå sönder, eller är detta ett vanligt ljud? 😕
May 5, 2007
Nja, tror allt att mitt nätagg ska funka. har ett 520 watt som ska hålla bra kvalite va ja vet. Men iallafall, jag tankade seagates disk testare och när jag kör testet på min 250 gig ide disk säger den att det inte är några problem, men när jag försöker köra den på min 500 gig sata som förövrigt är min systemdisk så kommer det bara upp aborted när den blir klar. Nån som vet varför?
/Edit: Körde test på båda diskarna med Speedfan, och den sa att hårddiskarna var i perfekt skick, så hmmm 😕
August 18, 2003
August 7, 2003
Hmm, om den gjort så förut och det inte är några problem så kan det vara att den kör en "thermal recalibration" då och då... Jag höll på att skita på mig de första gångerna jag hörde det från min Hitachi 250GXP disk.
När det inte gjort något på ett tag (10 min) så gjorde den liksom ett "svep" med läsarmen som lät som "mjau" nästan... trodde något pajade... sen vande man sig 🙂
2 Guest(s)